צפייה גבוהה
צפייה גבוהה (לירון קרול)

נוכחות חובה: עיצוב בירושלים, תערוכות רבות ואמן הולנדי אחד

תערוכות אירועים ומה שביניהם 7.6-13.6.18

שבוע העיצוב ירושלים יתקיים בפעם השביעית החל מיום חמישי 7/6 בבית הנסן ובשכונת טלביה. במהלך השבוע יושקו כשלושים אירועים ותערוכות כמו גם פרויקטים מקומיים ובינלאומיים שידונו בשאלות של שימור ושמרנות. האירועים יימשכו עד יום חמישי 14/6. מנהלת אמנותית: ענת ספרן, אוצר ראשי: טל ארז, ביוזמת בית הנסן – מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה.

הזרוע האלטרנטיבית
הזרוע האלטרנטיבית (Omkaar Kotedia)

במוזיאון פתח תקוה לאמנות יפתחו מספר תערוכות ביום חמישי 7/6. הראשונה, האטלס הגדול של הדיסאוריינטציה של טטיאנה טרובה, תערוכת יחיד של האמנית הצרפתייה שתציג אובייקטים פיסוליים ומיצב גדול מימדים שנוצר במיוחד עבור המוזיאון. בתערוכה נוספת, תציג האמנית יערה צח את ספק בלתי סביר, מיצב המורכב מעבודות פיסוליות שכל אחת מהן היא גלגול של האחרת. בחדר הקולנוע והמדיה של המוזיאון יוצג מקבץ עבודות וידאו העוסקות בשאלות של מקום, של זיכרון ושל זהות. את התערוכות אצרה הדס מאור והן ינעלו ב 29/9.

ספק בלתי סביר
ספק בלתי סביר (יערה צח)

במרכז לאמנות עכשווית יפתחו ביום חמישי 7/6 שתי תערוכות חדשות. רפליקה, תערוכת יחיד של האמן הצרפתי לורן מונטרון. בתערוכה הוא יציג סדרה של עבודות קיימות, עבודה חדשה שנהגתה במיוחד עבור החלל וסרט חדש שהוזמן אף הוא במיוחד. בתערוכה השנייה, תציג תכלת רם את גלגל שלישי, העוסק במקום ובאובדנו הפוטנציאלי. במוקד התערוכה היא מעמידה את משאלות ליבה, שואבת השראה מתפיסת העולם של חיי פרישות על צורותיהם השונות, ומערכי החופש שחיים אלו מציעים. נעילה 4/8.

דוד טרטקובר יציג בגלריה צדיק שביפו את יםהגדול החל מיום חמישי 7/6. בתערוכה סדרת הציורים יםהגדול של האמן המבוססת על מפה סכמתית מתחילת המאה ה-19, המיוחסת לגאון מווילנה. אוצרת התערוכה: חנה קומן, נעילה 3/7.

יםהגדול
יםהגדול (דוד טרטקובר)

בגלריה רואו-ארט יציג נועם תורן החל מיום חמישי 7/6 את מטאור בוהק יאיר את דרכו של הפועל. תערוכת יחיד המספרת את סיפורו של אירוע היסטורי לא מסופר, שביתת פועלי הרכבת בחיפה ב – 1934 ופעילותם של ארגוני עובדים משותפים לפועלים ערבים ויהודים בפלשתין באותן שנים. במרכז התערוכה, הפקת תיאטרון סאטירית שהאמן מדמיין כי נכתבה ובוצעה על ידי תיאטרון קהילתי מן התקופה. אוצרת: לאה אביר, נעילה 7/7.

Preparatory model (Wadi Hasa), 2018
Preparatory model (Wadi Hasa), 2018 (נועם תורן)

בבית האמנים בירושלים יפתחו מספר תערוכות קיץ ביום שבת 9/6. אחת מהן היא טריטוריות פרומות, תערוכה הקושרת בין מושג הטריטוריה, מסורת הטקסטיל ופעולת הכתיבה בעבודותיהם של שנים עשר אמנים ישראליים עכשוויים. אוצרת: אירנה גורדון, נעילה 4/8.

ביום שני 11/6 יתקיים מפגש עם האמן ההולנדי גווידו ון דר ורווה במוזיאון תל אביב לאמנות. ון דר ורווה, מהאמנים המובילים בתחום הווידאו העכשווי, מציג בתערוכה "הוליווד ומיתוסים אחרים" את הסרט ״מספר ארבע – עשרה, הביתה״ וידבר במפגש על עבודתו האפית והרומנטית שבמרכזה עומד האמן.

Nummer veertien, home 2012
Nummer veertien, home 2012 (גווידו ון דר ורווה)

אולי יעניין אותך גם...