לוגו קרן הכרישים
לוגו קרן הכרישים (צילום רקע Michael & Anson)

ליאונרדו דיקפריו משקיע ולא רק בנדל"ן

השחקן נודע לא רק בשל כישוריו המקצועיים אלא גם כפעיל פילנטרופי וכדמות בולטת הפועלת למען איכות הסביבה. הנה ההשקה של הלוגואים לקרנות שהקים לטובת שמירה על חיות הבר

לפני כחודש, נודע שהשחקן ההוליוודי, ליאונרדו דיקפריו, משקיע במלון שייבנה בישראל. אחד התנאים הקשוחים לכניסה לשותפות היה עצם עמידתו של המלון בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל הנוגע לפיתוח סביבתי. דיקפריו אף צוטט כמי שאמר שפיתוח סביבתי 'ירוק' הינו חלק משמעותי בבניין קהילות הפועלות בשיתוף עם הטבע ולא כנגדו.

מזה שנים רבות, ידוע דיקפריו כמי שמשקיע מהונו ומזמנו לטובת קידום המודעות הסביבתית. בין היתר, הוא מתמקד בבעיית התחממות כדור הארץ, שמירה על המגוון הביולוגי המאכלס אותו ותמיכה באנרגיות מתחדשות. בשנת 1998, לפני עשרים שנה בדיוק, הקים בלוס אנג'לס את קרן ליאונרדו דיקפריו ומאז הוא פועל ללא לאות לטובת נושאים סביבתיים שונים ובהם גם בסיוע ושימור זנים נכחדים של חיות בר. "אוויר נקי, מים, ומזג אוויר שראוי לחיות בו הם זכויות בסיסיות של כולנו" אמר ליאונרדו דיקפריו "פתירתם של משברים אלו, היא לא שאלה פוליטית, אלה שאלה הישרדותית".

לוגו קרן הפילים
לוגו קרן הפילים (צילום רקע Michael Steinberg)

ממש לאחרונה, ובמסגרת הקרן, הוקמו שלוש קרנות נפרדות נוספות במטרה לשקם את אריות הבר, לשמור על הכרישים ולפעול בהקשר של משבר הפילים. בעוד שזהות העמותה להגנת האריות כבר הייתה קיימת, נדרש היה ליצור זהות עבור קרנות הכרישים והפילים. "מכיוון שהקרן כבר עבדה עם הסטודיו שלנו קודם לכן, הם פנו אלינו על מנת שנעצב עבורם את שני הלוגואים הנוספים" אמר מארק ריצ'ארדסון, מעצב גראפי ומנהל סטודיו Superfried "הסמל של הקרן למען האריות, בנוי מראש של אריה המעוצב מפרופילים של קווי מתאר. בפנייה אלינו, ציינו בקרן שחשוב להמשיך את הרעיון של המסר הכולל גם את בעל החיים עצמו וגם את סביבת בית הגידול שלו גם עבור שתי הקרנות הנוספות".

מחקר גרפי עבור קרן הכרישים
מחקר גרפי עבור קרן הכרישים (יחצ)
מחקר גרפי עבור קרן הפילים
מחקר גרפי עבור קרן הפילים (יחצ)

האתגר העיצובי הראשוני שבפניו עמד ֿריצ'ארדסון, היה קשור בקרן שימור הכרישים שנוסדה להגן לא רק על הכרישים אלא גם על דגי התריסנית. "הלקוח ציין, שהזהות של הלוגו צריכה לכלול בו זמנית את שני מיני בעלי החיים וכן את סביבת המגורים הטבעית שלהם. בשלב הזה, חיפשתי קווים דומים בצורניות ובסביבת המחייה של שני בעלי החיים עד שהגעתי למסקנה שהסנפירים והגלים הם הצורות המשותפת לשניים". כתוצאה מכך, יצר ריצ'ארדסון, בתוך המסגרת העגולה הנתונה, כריש שוחה לצדו של דג תריסנית כשאחת הכנפיים של התריסנית למעשה מכפילה את הסנפיר של הכריש. עם זה, על מנת לבדל את כל אחד מהזנים, הכריש מוצג בפוזיטיב בעוד התריסנית נותר בנגטיב.

באופן דומה, גם הלוגו של קרן הפילים נתון בתוך עיגול ומציג גם את הפרופיל של הפיל וגם את אזור מחייתו באמצעות קווי מתאר שמקורם במפה טופוגרפית. המסר של סביבת המגורים הטבעית של הפילים הועבר גם באמצעות צילום תקריב של עור הפיל שהוצע כרקע ללוגו.

תחכום גרפי המשלב את דרישות המזמין (יחצ)
תחכום גרפי המשלב את דרישות המזמין (יחצ)

הלוגואים העגולים החדשים משמשים את הקרנות עבור כרטיסי ביקור, פריטי לבוש ורכבים.

אולי יעניין אותך גם...