מתוך הקטלוג
מתוך הקטלוג (יחצ)

הכל וכלום: תערוכת גלריה ראשונה לרון ארד תפתח מחר בתל אביב

"הרווח עשוי מכלום" מתלוצץ רון ארד בשיחה מהסטודיו שלו בלונדון כשהוא מנסה להסביר את מהותו של המיצב שיוצג בגלריה גורדון בתל אביב

האמן והמעצב הבינלאומי רון ארד לא נח הרבה בשבוע האחרון. את כל מהלכו בילה בגלריה גורדון שם עמל על השלמת התערוכה שלו All and None שהפתיחה שלה תתקיים מחר, יום חמישי בערב. למרות הפעילות הענפה יחסית של ארד בארץ, זוהי למעשה תערוכת הגלריה הראשונה שלו בישראל.

"קיבלתי פנייה ישירה מהגלריה עם בקשה לייצר עבורה תערוכה" אומר רון ארד "נפגשנו כמה פעמים ודיברנו על איך היינו רוצים שהתערוכה תיראה והגענו להחלטה שאייצר מיצב אחד הבנוי מכמה אלמנטים".

חפשו את המילה כלום
חפשו את המילה כלום (יחצ)

לקראת התערוכה, יצר ארד מיצב מרהיב וגדול ממדים עבור חלל הגלריה המתיישב על התפר המעסיק אותו שבין עיצוב ואמנות. למעשה, מדובר בצירוף של אלמנטים, או שולחנות העשויים פלדת אל חלד ונחושת כך שכל מה שנמצא סביבם משתקף בהם כבתוך מראה. האלמנטים האמורפיים יוצבו זה לצד זה על הרצפה ואילו אחרים ייתלו על הקיר. בנוסף, קיר צבעוני, עליו עמל כאמור ארד במהלך השבוע, ישמש גם הוא מקור מעניין להשתקפות.

"המיצב קורה ויקרה רק בחלל הגלריה. הוא קם לחיים רק כשהכל משתקף בהכל כך שלמעשה סיבת הקיום שלו זה עצם הימצאות הפריטים יחד" מסביר ארד "יחד עם זה, מבחינתי, לא רק לאלמנטים הפזורים בחלל יש חשיבות אלא גם לחללים שביניהם וכך, למשל, אם תסתכלו היטב בשולחן המחורר תמצאו בין החורים את המילה 'כלום' כרפרנט לשם התערוכה".

מתוך הקטלוג
מתוך הקטלוג (יחצ)

בתום התערוכה, מקווה ארד, האלמנטים ייפרדו זה מזה כך שהמיצב יתפרק לגורמיו וכל פריט בו יימצא בית משלו.

גלריה גורדון, הפלך 6, תל אביב. עד: 5/5.

תוך כדי יצור
תוך כדי יצור (יחצ)
פריט מהמיצב
פריט מהמיצב (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...