שיר הספרי
שיר הספרי (בועז רבינוביץ')

ממתגת ערים, חברות נדל"ן ותעשיות הבנייה - טור אורח ליום האישה

שיר הספרי - יום האישה הבינלאומי 2018

ליום האישה הבינלאומי יש מבחינתי משמעות כפולה, הן כאישה קרייריסטית והן כאם לארבעה, מתוכם שלישיה. כשנולדתי בחיפה בשנות ה-70 של המאה שעברה, היו רק מתי מעט נשות קריירה. פה ושם רופאות, מהנדסות, עורכות דין, מנהלות, אולם רובן ככולן של נשות הדור ההוא היו עקרות בית ובמקרה הטוב עסקו במקצועות מסייעים, שכבודם במקומם מונח, דוגמת אחיות, מורות, מזכירות, סייעות לרופאי שיניים וכו'.

מאז זרמו מים רבים במפרץ חיפה, עקרתי למקום מגוריי הנוכחי, גבעת שמואל, הצטרפתי לקהילה דתית לאומית, הקמתי משפחה, ובד בבד לגידול ארבעת ילדי התחלתי לפתח קריירה, תחילה בלימודי משפט ומנהל עסקים ובהמשך, בהדרגה, הקמתי מיזם להפקת סרטי תדמית, אחר כך הפכתי למנהלת השיווק ועמלתי על פרויקטים נדלנ"יים, שהמפורסם שבהם הינו גינדי TLV. בשנים האחרונות אני מתמקדת במיתוג ערים, בעיקר בפריפריה, בנגב ובגליל.

שיר הספרי
שיר הספרי (יחצ)

את השקפת העולם שלי כאישה מודרנית, עצמאית וקרייריסטית, ובד בבד דתיה לאומית, אני משלבת בעבודתי השוטפת מול אותן עיריות, רשויות מקומיות, יזמי נדל"ן ואנשי עסקים מובילים. ה"אני מאמין שלי", ובמיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי, הינו שרק אישה עצמאית, שחוותה את "חבלי הלידה" הן הפיזיים, בלידת ארבעת ילדי, והן המטפוריים, במאבק היום יומי מול עולם שהינו ביסודו שוביניסטי, סקסיטי, ומתייחס, גם היום, בעין חשדנית משהו כלפי אישה קרייריסטית, תוכל גם תוכל ליישם את נסיון חייה בעבודתה השוטפת.

למשל, התפיסה שלי כממתגת ערים היא שעיר טובה היא בבואה מוגדלת של שכונה, ששכונה טובה היא בבואה מוגדלת של בניין או "בלוק" מגורים ושבניין מגורים הוא בבואה מוגדלת של משפחת כהן שחיה בעושר ואושר בקומה החמישית. רק הסתכלות כזו, לטעמי, יכולה לייצר עיר טובה. ועיר טובה, אדגיש, איננה רק במספר יחידות הדיור הנבנות בה במסגרת מחיר למשתכן או הסכמי גג. עיר טובה היא לא רק שצפ"ים, מקומות חנייה, מדרכות, פארקים ורחובות. עיר טובה היא בראש ובראשונה עיר המתוכננת מהמסד עד לטפחות עבור תושביה ואך ורק עבורם.

אני רואה ביום האישה הבינלאומי בבחינת STATEMENT עבור כל אישה ואישה בישראל ובעולם כולו, בין אם בחרה בקריירה כמוני ובין אם בחרה להתמקד בגידול ילדיה ולסייע לבעלה בפרנסת המשפחה. כך או כך יום שכזה מעניק לכולנו לא רק גאווה רבה ולא רק "פינוק לרגע", אלא גם ובעיקר גושפנקה ממשית לכך שלנשים יש כיום חלק שווה ערך בעשייה היומיומית ומה שלא פחות חשוב, שהקיפוח והאפלייה שהיו במהלך כל שנות ההיסטוריה האנושית, לא יחזרו על עצמם. ובכל זאת ולמרות הכל, אני מודעת לכך שעוד מלאכה רבה לפנינו נשות ישראל והעולם, ומחובתנו, כולנו יחד וכל אחת לחוד, להמשיך ולהוכיח ביתר שאת שאת המעמד שאותו הצלחנו לכבוש בשנות הדור האחרונות, כבשנו בזכות ולא בחסד.

בזאת אני מאחלת, יום אישה שמח לכל נשות ישראל.

אולי יעניין אותך גם...