Heydar Aliyev Center in Baku, Azerbaijan by Zaha Hadid
Heydar Aliyev Center in Baku, Azerbaijan by Zaha Hadid (shutterstock)

לא מחכות: האדריכליות מרוויחות יותר

קולות הקוראים לשוויון מגדרי, פערי שכר הולכים וקטנים וכמה נקודות אור קטנות. יום האישה הבינלאומי 2018

היום, מציינים בכל העולם את יום האישה הבינלאומי. ברקע, ישנם קולות רבים הקוראים (ובעיקר קוראות) לנשים לדרוש מהעולם את היחס המגיע להן בכל אחד מרבדי החיים. בחייהן האישיים, ברחוב, ובמקומות העבודה, נשים בכל העולם משוועות לשוויון זכויות מגדרי.

Vietnam Veterans Memorial, in Washington DC by Maya Lin
Vietnam Veterans Memorial, in Washington DC by Maya Lin (shutterstock)

אמנם פערי השכר הולכים וקטנים, אך בהחלט ישנם מקצועות שבהם ידי הנשים כבר נמצאת על העליונה.

רק לפני חמישים וחמש שנה עבר חוק "שוויון" הזכויות בארה"ב, לפניו נשים הרוויחו בממוצע 54 סנט על כל דולר שגבר הרוויח. על פי נתונים פדרליים בארה"ב, הפער הצטמצם בשנים האחרונות ל 82 סנט בממוצע לאישה על דולר שגבר מרוויח. אך על פי הפורום הכלכלי העולמי, ייקחו עוד מאה שנים לפחות עד שהפער ייסגר.

לדעת רבות וטובות, מאה שנים הן זמן ארוך מידי בשביל שנשב ונמתין שיעבור. אחת מהן היא פטרישיה גרסיה ממגזין Vogue המפרסמת רשימה של עשרת המקצועות המובילים בשכר גבוה יותר לנשים. הרשימה הורכבה על פי נתונים שנאספו במחקר חדש של אתר חברת ההשמה Glassdoor שניתח 46,900 קורות חיים מהמאגר שלו ואת ההשפעה שיש למכללות אקדמיות על פער השכר בין המינים בארצות הברית.

Musée d'Orsay in Paris by Gae Aulenti
Musée d'Orsay in Paris by Gae Aulenti (shutterstock)

בין המקצועות, תוכלו למצוא את תחום הפרסום, מדעי הסביבה, עבודה סוציאלית, אנתרופולוגיה ואחרים. אך את ראש רשימת המקצועות, מוביל עם פער השכר הגבוה ביותר מקצוע האדריכלות. על פי המחקר, נשים בעולם האדריכלות מרוויחות 14% יותר מגברים.

יום האישה שמח.

אולי יעניין אותך גם...