ליווי משטרתי ונסיעה באדום: כך הגיע הרב קנייבסקי לכותל • צפו

פמליית הרב, שנחשב למנהיג רוחני בולט בציבור החרדי-ליטאי, תועדה כשהיא עושה את דרכה לעיר העתיקה בירושלים בליווי סירנות ואופנועים. המשטרה: "האירוע לא בוצע במתכונת שאושרה - נפיק לקחים"

זמן צפייה: 00:20

סירנות, אופנועים משטרתיים ומעבר באור אדום: כך נראה הליווי של הרב חיים קנייבסקי אמש (שלישי) בדרכו לכותל המערבי. בתיעוד ניתן לראות את פמליית הרכבים והאבטחה המשטרתית פונים לכיוון העיר העתיקה באור אדום באחד מהדרכים העמוסות בבירה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מבדיקה ראשונית עולה כי הליווי של הרב, שהתקיים לאור אירועי סוכות, לא בוצע במתכונת שאושרה. לאור האמור, הנושא ייבדק ובמידת הצורך יופקו הלקחים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לרגל חג הסוכות: עשרות אלפים בברכת הכהנים ברחבת הכותל

סיור בשוק – ותפילות בכותל: מסע הסליחות של אלפי ישראלים

נמשך הקיפאון הפוליטי: "בליכוד מתעניינים רק בכיסאות"

ליווי הרב קנייבסקי ברחובות ירושלים
ליווי הרב קנייבסקי ברחובות ירושלים | צילום: לירן תמרי, mynet

הרב שמריהו יוסף חיים קנייבסקי הוא מנהיג רוחני בולט בציבור החרדי-ליטאי, פוסק הלכה ומחבר ספרים רבים במגוון מקצועות תורניים. לאחר פטירת הרב אלישיב ב-2012, עמד הרב קנייבסקי לצד הרב שטיינמן בהנהגת רובו של הציבור החרדי-ליטאי, הקשור למפלגת דגל התורה וגיבה את הנהגת הרב שטיינמן.

מעורבותו הציבורית של קנייבסקי החלה עם הקמת מפלגת דגל התורה ב-1989. באחד מכנסי הבחירות שנערכו באותה שנה ביקש נשיא מועצת גדולי התורה לשעבר, הרב שך, שיביאו את הרב קנייבסקי מביתו. כשנאם, הקדיש שך חלק ניכר מדבריו לשבחים לעמיתו והדגשת החשיבות בציות להוראותיו.