במחאה על עבודות הרכבת הקלה: תושבי יפו מאיימים לפתוח בשביתה

המחאה, שתתקיים מחר בעקבות ההחלטה לסגור נתיבים מרכזיים בעיר, תכלול בעלי עסקים ותושבים שהודיעו כי לא יישלחו את ילדיהם למוסדות החינוך. לטענתם, "נוצר כאוס תחבורתי שמקשה על החיים"

269503

תושבי יפו הודיעו היום (רביעי) כי הם מאיימים לפתוח בשביתה כללית מחר החל משעה 8:30 בבוקר. זאת מאחר, ולטענתם, "עיריית תל אביב-יפו גרמה לכאוס תחבורתי ועומסי תנועה באזור", בעקבות סגירת נתיב התחבורה הציבורית כחלק מהעבודות על הרכבת הקלה.

בעלי עסקים ותושבים בעיר הודיעו שהשביתה תכלול הפגנות וצעדת מחאה ברחובות "בן צבי" ו"שלבים". כמו כן, הכריזו כי לא ישלחו את ילדיהם למסגרות החינוך. זאת, כדי לעורר הזדהות עם מצבם ולהציג את דרשותיהם מהעירייה.

כתבות נוספות בחדשות 13: 

גורם בליכוד: "המטרה של ליברמן – לחסל את נתניהו ולרשת אותו"

תיק המעונות: סוכם הסדר טיעון עם שרה נתניהו ; תשלם 55 אלף שקל

ריבלין: "אעשה כל שביכולתי כדי למנוע הליכה לבחירות נוספות"

חנויות בשדרות ירושלים, יפו
חנויות בשדרות ירושלים, יפו | צילום: החדשות 13

השביתה היא צעד נוסף שנוקטים התושבים במחאה נגד העירייה. זאת לאחר שפרסמו עצומה בנושא. הדרישות של המוחים הם: שמירה על נתיב תחבורה ציבורי בעיר, מתן גישה למוסדות הציבוריים וביטול הארנונה לבעלי העסקים שנמצאים בקו העבודות.

כזכור, בתחילת השבוע שונו הסדרי התנועה ביפו בשל העבודות על הרכבת הקלה. כחלק מהשינויים, רחוב שדרות ירושלים המרכזי נסגר לתנועה בשני הכיוונים מנחל הבשור. אי לכך, נוצרו בימים האחרונים עומסי תנועה באזור, שלטענת התושבים מקשים על חייהם ועל פעילות העסקים בעיר.

בתוך כך, יהודה בר-און, מנכ"ל חברת נת"ע, האחראית על עבודות הרכבת הקלה, הודיע על פרישתו לאחר חמש שנים בתפקיד. בהודעה נכתב: "הוצאנו לפועל תוכניות שעוכבו עשרות שנים, והצלחנו לבצע פרויקטים שנחשבו בעיני רבים לבלתי אפשריים. הסדרנו ותיקנו דוחות כספיים שהוזנחו במשך שנים. קידמנו בנחישות את הקו האדום, תוך בקרה יומיומית על איכות המוצר, שמירה על התקציב ועל לוחות הזמנים. שיקמנו את אמון הציבור בחברה ובפרויקט, וזוכינו ביושר באמון גורמי הממשלה".