אחות הנרצחת ממלבורן ששוחחה עמה בזמן הרצח: "שמעתי אותה צועקת"

רובא מסארווה סיפרה כי דיברה עם אחותה איה, ולפתע שמעה כי הטלפון נופל מידיה: "לא היה שום סימן בזמן השיחה לזוועה שעומדת להתרחש" • כתב רשת מקומית: "העיר מזועזעת"

נטלי דדון הפגיזה עם לוק שלא חשבנו עליו
נטלי דדון הפגיזה עם לוק שלא חשבנו עליו | צילום: חדשות 13

בבית משפחתה של איה מסארווה בבאקה אל-גרביה עוקבים כל הזמן אחר הדיווחים שמגיעים ממלבורן, אוסטרליה, המקום שבו התגלתה אתמול גופתה. אחותה הגדולה, רובא, שוחחה עמה בזמן הרצח, ואתמול (חמישי) היא סיפרה לחדשות 13 מה שמעה מעבר לקו.

"דיברנו בטלפון בפייס טיים. דיברנו על ההופעה הקומית שהיא ראתה וגם על מתי שניפגש בפעם הבאה", סיפרה רובא, "ופתאום שמעתי אותה צועקת. שמעתי מסביב כלי רכב נוסעים כאילו שהטלפון על הרצפה - ורעש חזק. הטלפון כאילו נפל לה ברגע אחד מהיד או שמישהו חטף אותו ממנה וזרק אותו בכוח כדי שהיא לא תוכל להזעיק עזרה".

לדבריה, "לא היה שום סימן בזמן השיחה לזוועה שעומדת להתרחש או משהו שיכול היה להרתיע שמשהו כזה יקרה. שמעתי אותה צועקת וצועקת ואז השיחה נותקה, וגם אצלי נותק הפייס טייס".

בשיחה עם חדשות 13, סיפר אביה של איה, סעיד: "היא חזרה מאירוע במרכז העיר למעונות, איפה שהיא גרה, וכשהיא ירדה מהרכבת המטרו, מישהו חיכה לה, איזה קרימינל בחושך, והתנפל עליה". עוד הוסיף כי "היינו במכון לרפואה משפטית, ראיתי את איה וזיהיתי אותה, ומקווים שמחר אני אקבל תשובה מתי אני יכול לקחת את איה חזרה לארץ". אביה ייפגש בחצות, לפי שעון ישראל, עם צוות החקירה האוסטרלי, ואז ככל הנראה תשוחרר גופתה של בתי לקבורה בישראל.

בתוך כך, כתב ABC אוסטרליה, ג'יימס אודן, סיפר לחדשות 13 כל התפתחות החקירה וכיצד חשים האזרחים האוסטרלים. "מדובר במקרה איום ונורא שזעזע את מלבורן. המשטרה וחוקרים פורנזיים עושים כל העולה בידם כדי לנסות ולהתחקות אחר הצעדים האחרונים של איה ולגלות מי תקף והרג אותה. אתמול הם פרסמו תמונות של איה שיסייעו, לדעתם, לאנשים שזכורים שראו אותה ברכבת החשמלית או במופע הקומי. אף פיסת המידע החשובה ביותר היא כובע וחולצת טי שלקחו מזירת הפשע, שהם מאמינים כי שייכים לתוקף".

נטלי דדון הפגיזה עם לוק שלא חשבנו עליו
נטלי דדון הפגיזה עם לוק שלא חשבנו עליו | צילום: חדשות 13

לטענתו של אודן, האזור בו איה נרצחה הוא שקט. "הדבר המדאיג ביותר הוא התרחשותן של כמה תקיפות כאן בשנים האחרונות שבהן נהרגו נשים כאשר ניסו, בסך הכול, לחזור לביתן מבילוי לילי. התקיפות האלה התרחשו במקומות אקראיים ברחבי מלבורן ובהחלט אינן קשורות זו לזו. מדובר בחוסר מזל. נשים באזור פשוט משותקות. הן חרדות מאוד כעת מהאפשרות שמסתובב שם רוצח שעשה זאת וכבר לא חשות בטוחות".

נטלי דדון הפגיזה עם לוק שלא חשבנו עליו
נטלי דדון הפגיזה עם לוק שלא חשבנו עליו | צילום: משטרת ויקטוריה

המשטרה המקומית במלבורן פרסמה אתמול את תיעוד רגעיה האחרונים של מסאוורה וצילום של הבגדים שככל הנראה לבש החשוד בתקיפה, על מנת לסייע באיתורו ובלכידתו. פריטי הלבוש נמצאו סמוך לזירת מציאת הגופה. "אנחנו די בטוחים שאלה הבגדים שלבש התוקף", אמר הבלש אנדרו סטמפר. עוד הוסיף הבלש בתדרוך כי בתום השיחה, האחות הצעירה ניסתה ליצור קשר נוסף עם איה אולם לא הצליחה. עוד נמסר כי המקום שבו הותקפה איה נמצא פחות מקילומטר מביתה וכי המשטרה מאמינה שמדובר בפשע אקראי.