"אנשים גרים ברחוב": כך נראית בואנוס איירס אחרי חצי שנה בסגר

ארגנטינה נמצאת זה חודשים תחת סגר כללי - ומצבה רק מחמיר: כלכלה מרוסקת ונתוני תחלואה גבוהים הפכו את הבירה לעיר רפאים. ישראלים החיים במקום סיפקו הצצה מבפנים לעיר המפוארת לשעבר • תיעוד

זמן צפייה: 07:06

זה חצי שנה שהכול עומד סגור בבירה הארגנטינאית בואנוס איירס, עיר שעד לפני משבר הקורונה הייתה ידועה כאתר תיירות עיקרי ומרכזי. מאז שפרצה מגפת הקורונה, המדינה נכנסה לסגר כללי והתושבים לא רואים שיפור במצב. "לראות את בואנוס איירס ריקה מאנשים פשוט קורע את הלב", אמר תומר שדה, בעלים של חברת אבטחה ותושב העיר.

על אף הסגר הכללי, ישנם חצי מיליון נדבקים במדינה. ביממה האחרונה נוספו שם כמעט 12 אלף נדבקים חדשים, עקב התרופפות במשמעת הסגר בחודשיים האחרונים. בעקבות כך, מספר המתים במדינה זינק מ-1,000 ל-11 אלף. "אי אפשר להחזיק אנשים מעל חצי שנה ולצפות שהם ימשיכו לקיים את ההנחיות של המדינה", אמר שדה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ערן זהבי עוכב לחקירה לאחר שערך מסיבה בביתו: "הפריע לשוטרים"

נתניהו ורעייתו יטוסו במטוס פרטי לארה"ב – בנפרד משאר המשלחת

טראמפ הודיע: ישראל ובחריין סיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים

רחובות ריקים בבואנוס איירס
רחובות ריקים בבואנוס איירס | צילום: חדשות 13

ארגנטינה נכנסה לתוך משבר הקורונה כאשר הכלכלה שלה במצב רעוע, מה שהוביל לאינפלציה גבוהה ולתורים ארוכים בבנקים עקב מצבם העגום של התשובים: "לכל הבנקים יש תור בחוץ. תמיד יש אנשים שרוצים להיכנס", אמר סנטיאגו שנק, תושב העיר והוסיף כי "לאנשים אין כסף לכרטיס אוטובוס. המון אנשים גרים ברחוב, ישנים ליד כניסות של בניין".

למרות המצב הכלכלי והאישי הקשה של רבים מתושבי המדינה, יש משהו אחד שעדיין מצליח לשמור על האופי המקומי: "מאחוריי הדוגמה הטובה ביותר לדבר היחידי שאי אפשר לעצור בארגנטינה - הבשר תמיד יהיה על האש" אמר שדה בנימה אופטימית. "ברגע שיפתחו כאן את השמים, הטיסה הראשונה של כולנו תהיה לישראל", אמר פבלו שנק.