בן שטרית לא מתנצל: "מה שהיטלר עשה בגרמניה - נתניהו עושה כאן"

המפגין נגד רה"מ שהשווה אותו לצורר הנאצי ועורר סערה אמר בריאיון לחדשות 13 כי אינו מתחרט על הדברים: "אני עומד מאחורי כל מילה". לדבריו, "נתניהו מפרק את המדינה לגורמים"

זמן צפייה: 03:07

סדי בן שטרית, המזוהה עם תנועת "קריים מיניסטר" וממובילי המחאה בבלפור, אמר היום (חמישי) לכתב חדשות 13 כי למרות הסערה שחולל בדבריו, הוא אינו מתחרט: "אני בן אדם פרטי שמדבר את מה שכואב לי", והוסיף: "יש לי ילד בן שמונה וזה מה שמעניין אותי, אני לא מוכן שהוא יחייה בדיקטטורה. מה שהיטלר עשה בגרמניה בשנות ה-30, ביבי עושה פה עכשיו".

עוד מדבריו של בן שטרית: " (נתניהו) ממנה חדלי אישים לנהל את המדינה, מה הוא עושה למדינה? מפרק אותה לגורמים". "מי מנהל לנו את המדינה? דוד אמסלם, יולי אדלשטיין, אריה דרעי, מירי רגב? אני עכשיו במלחמה על הקיום של המדינה הזאת. אנשים לא רוצים לראות את זה, לשמוע על זה, להבין את זה. זו בעיה של האנשים". לבסוף הוא אמר: "אני עומד מאחורי כל מילה, ואם אני צריך למסור את נפשי על זה, אז אני אסמור את נפשי על זה".

כתבות נופסות בחדשות 13 >>

ארצות הברית תאפשר לסמן מוצרים מהתנחלויות ככאלה שיוצרו בישראל

בלי להמתין לאישור: קניוני עזריאלי ועופר צפויים להיפתח בראשון

חובת ההוכחה עדיין עליו: כך ישתלב דני אבדיה ב-NBA

סדי בן שטרית
סדי בן שטרית | צילום: חדשות 13

כזכור, פעיל תנועת ה"קריים מיניסטר", השווה הלילה את ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג גרמניה הנאצית, אדולף היטלר, במהלך נאום שנשא מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה והתנהג בדיוק כמוך - שיסה, הסית והרס", אמר בן שטרית.

בתגובה לדבריו, מטעם תנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "אנו מבהירים שהקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל. נתפלל שעם הליכתו של נתניהו נצליח לשקם את ההריסות שהותיר אחריו ולרפא את השבר הלאומי שיצר ב-25 שנות שיסוי ופילוג".

אמירתו של בן שטרית הובילה לגל גינויים חריף בכנסת, ביניהם ראש הממשלה החליפי גנץ: "השוואה בזויה, אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, גינה את ההשוואה ומסר כי "סדי בן שיטרית הופיע להפגין גם ליד ביתי והשתמש בביטויים מכוערים כלפיי כולל הוצאת דיבתי רעה. תבעתי אותו על כך והעניין יתברר בקרוב. אמירותיו המכוערות נגד ראש הממשלה תוך כדי השוואתו ל'היטלר' הן חציית קו אדום. זוהי הסתה חמורה שדינה מאסר. אני מצפה מהמשטרה לבדוק את המקרה החמור הזה".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גינה את הדברים וכתב: "גם הבוקר נאמר בבירור, בלי אם ובלי אבל: השוואת ראש הממשלה לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".

בנוסף, יו"ר יש עתיד ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, גינה את הדברים: "ההשוואה בין נתניהו להיטלר היא לא פחות מטירוף הדעת, ואני מגנה אותה בכל תוקף".