חפלה גרוזינית - בישראל: ביקור במסעדה הגאורגית "טש וטשה"

המסעדה המסורתית שממוקמת בתל אביב חושפת את סודות המטבח הגאורגי העשיר, ומפיקה אירועים מושקעים באווירה מסורתית בליווי רקדנים וזמרים מקומיים. "בכל ערב יש פה חגיגה אחרת"

זמן צפייה: 05:45

שמחה גואטה יצאה למסע קולינרי ברחבי הארץ ואתמול (רביעי) היא הגיעה לביקור במסעדה הגאורגית "טש וטשה" שבתל אביב. משמעות השם - מחיאות כפיים, צליל שאופייני לחפלות המסורתיות שמתקיימות במקום.

"אנחנו קודם כל ישראלים שבאים לעשות חפלה גרוזינית", הסביר בעל המסעדה, מיקי מיראל. "בישראליות יש הרבה יופי ואור וכשמוסיפים לה את השמחה הגאורגית - אז בכלל השמיים הם הגבול".

מיראל הוא לא רק הבעלים - הוא גם הזמר בחפלות ומדי פעם גם שולף גיטרה. "אני רואה את עצמי כמארח, אנשים בעצם באים אלינו לסלון", סיפר מיראל. "יש אנשים שבהתחלה מתביישים לקום לחפלה אז אנחנו מעודדים אותם עם צ'ייסרים, נותנים להם אומץ לקום ולרקוד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ממלא בגאווה": המתנדבים שעוזבים הכול – כדי לחלץ אתכם מהפקק

לקראת גזר הדין – אביה של תהילה נגר דורש: "מאסר עולם לרוצח"

החיוך מאיסטנבול: כך הפכה טורקיה ליעד פופולרי לציפוי שיניים

שמחה גואטה ומיקי מריאל, בעלי המסעדה הגיאורגית ''טש וטשה''
שמחה גואטה ומיקי מריאל, בעלי המסעדה הגיאורגית ''טש וטשה'' | צילום: חדשות 13

בחפלות שמאורגנות במקום אפשר לצפות בזמרים מגאורגיה או לרקוד עם רקדנים גאורגים ורקדניות בטן. "כל ערב חגיגה אחרת", אמר מיראל בגאווה.

גם בתחום האוכל המסעדה עשירה בכל טוב ומציעה מגוון מנות מסורתיות, בהן חימקלי בשרי וטבעוני, חצ'פורי, עלי גפן ממולאים, מגוון תבשילים ואפילו קינוח ייחודי שמכונה "צ'ורצ'חלה" ומורכב מאגוזי מלך, דבש ענבים ויין.

"האוכל הגיאורגי הוא לא בהכרח אוכל כבד", הדגיש מיראל. "יש נטייה לחשוב שאוכל גיאורגי מתאים רק לחורף, אבל זו טעות. אין ספק שיש לנו אוכל מנחם וטעים לימים אפורים, תבשילים ובצקים, אבל האוכל גם מורכב מהרבה ירקות וזה מאוד מתאים לקיץ. חוץ מזה, האוכל הגיאורגי גם לא משמין - כי אחרי שאוכלים רוקדים כל הלילה, אז הכל הולך".

מנות מהמסעדה הגיאורגית ''טש וטשה''
מנות מהמסעדה הגיאורגית ''טש וטשה'' | צילום: חדשות 13
שמחה גואטה ומיקי מריאל, בעלי המסעדה הגיאורגית ''טש וטשה''
שמחה גואטה ומיקי מריאל, בעלי המסעדה הגיאורגית ''טש וטשה'' | צילום: חדשות 13