סופ"ש חורפי: גשמים מקומיים לאורך מישור החוף; חשש לשיטפונות

הבוקר ייתכנו גשמים מקומיים מלווים בברקים ורעמים. לאחר מכן, יהיה נוח ברוב הארץ. בשישי יהיה מעונן חלקית וגשם מקומי. בימים הקרובים קיימת סכנה ברוב הנחלים

זמן צפייה: 02:27

בשעות הבוקר היום (חמישי) ייתכנו גשמים מקומיים מלווים בברקים ורעמים, בעיקר לאורך מישור החוף. יש חשש להצפות מקומיות. בהמשך היום יהיה נוח ברוב הארץ, אולם יש חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

מחר יהיה מעונן חלקית. במהלך היום שוב ייתכן גשם מקומי, ועדיין יש חשש לשיטפונות בנחלים. בשבת וראשון יירדו גשמים מקומיים ברוב אזורי הארץ ועדיין יש חשש חמור לשיטפונות.

הטמפרטורות המרביות החזויות להיום: רמת הגולן – 25, הרי הצפון – 21, הכינרת – 29, נצרת – 25, חיפה – 25, תל אביב – 27, השפלה – 28, אריאל – 23, ירושלים – 23, באר שבע – 27, הרי הנגב –23, ים המלח – 31, ואילת – 32 מעלות.

בשבוע שעבר, תועדו השיטפונות הראשונים לעונה. מראות אלה הביאו את המטיילים המתרגשים שמחכים כל השנה לרגע המלהיב.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20191017-1648' autoplay='0' credit='אילנית ברונשטיין, טלפלא' desc=' זרימת מים בנחל פארן' kid='1_lik30v86' duration='25'']

עמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע סיפר לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון כי תופעה זו של הצפת הנחלים היא לא נדירה בעונת הסתיו אך השנה מזג האוויר היכה בצורה עוצמתית למדי. בלבן הוסיף כי "זה רק ההתחלה, שבוע הבא אנו מצפים לעוד מנה דומה".

עם זאת, בלבן הדגיש כי ישנה סכנות נפשות ביציאה למדבר בתנאי שיטפון וכי יש להישמע להנחיות המשטרה והפקחים: "יש לשאול ולהתעדכן. במזג אוויר כזה אסור להיכנס לקניונים. הסיכוי למות הוא גבוה. כשיש ספק אז אין ספק. אין מקום לשאננות. יש לבדוק עם המערכות שעושות את תיאום הטיולים, להתעדכן במזג האוויר ולקחת מקדמי זהירות".