התחזית: חשש לשיטפונות חמורים; בדרום נערכים לקראת סערה חריגה

בסופ"ש צפוי לרדת גשם רב באזורים הדרומיים, שילווה ברוחות חזקות. המועצה האזורית רמת נגב נערכת להתמודדות עם פגעים אפשריים. מחר מזג האוויר החורפי יגיע גם למרכז הארץ

זמן צפייה: 01:27

נערכים לסוף שבוע סוער בדרום: מזג אוויר קיצוני צפוי לשרור בדרום הארץ החל מהיום (שישי) בלילה, וישנו חשש לשיטפונות חמורים, כמויות חריגות של משקעים ורוחות חזקות - בעיקר בשבת. זאת, בשל מערכת של לחץ נמוך שחולפת בדרום. מסלולה לא ידוע לחלוטין וייתכן שבהמשך תשפיע גם על מרכז הארץ.

לאור ההתראות, המועצה האזורית רמת הנגב נערכת לקראת הסערה הצפויה ולהתמודדות עם נזקים אפשריים. ראש המועצה, ערן דורון, אמר כי "המועצה, בתיאום עם כוחות הביטחון, נערכת לפתיחת מוקד החירום, הפעלת כלים כבדים וגנרטורים לחירום. אני קורא לציבור המטיילים לנהוג בזהירות מקסימלית לנוכח התחזית. אין מקום לקחת סיכונים מיותרים".

עוד בחדשות 13:

אחרי השימוע: הפרקליטות תמליץ על האישומים שבכתב החשדות

"קרה נס גדול": אפרת שנפצעה אנושות מפגיעת הברק מדברת לראשונה

בכחול לבן עשו הכנה משפטית בעניין משמעות הנבצרות של נתניהו

זרימת מים בנחל פארן
זרימת מים בנחל פארן | צילום: אילנית ברונשטיין, טלפלא

בצפון וברוב אזורי המרכז צפוי מזג אוויר נוח. במהלך סוף השבוע יהיה מעונן חלקית ונעים ברוב האזורים, וייתכנו גשמים מקומיים בעיקר בפנים הארץ. בשבת צפויים גשמים חזקים ורוחות גם בחלקים הדרומיים של המרכז, ויגבר החשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

הטמפרטורות המרביות החזויות למחר: רמת הגולן – 25, הרי הצפון – 21, הכינרת – 29, נצרת – 25, חיפה – 25, תל אביב – 27, השפלה – 27, אריאל – 23, ירושלים – 23, באר שבע – 27, הרי הנגב –23, ים המלח – 31, ואילת – 32 מעלות.

מסך גשם מבית שאן לכיוון הגלבוע
מסך גשם מבית שאן לכיוון הגלבוע | צילום: גיא מזור (תמונות גולשים)

רשות הטבע והגנים מסרה כי עקב מזג האוויר הצפוי, המסלולים בנחל דרגה, נחל אוג, ואדי קלט וכל מסלולי הגלישה בנחלי מדבר יהודה יהיו סגורים בשבת וביום ראשון.

כמו כן, כבאות והצלה לישראל מחוז דרום סיפרו שהם נערכים לתרחישים השונים ותגברו תחנות במחלצים - בדגש על מחלצים המתמחים בחילוץ ממים זורמים. עוד נמסר מטעמם כי "לאור החשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח - אין להיכנס לנחלים, זרימות מים ומקווי מים העלולים להיות מלכודת מוות. בנוסף, יש לעקוב אחר הוראות רשות הטבע והגנים לפני שמתכננים טיול רגלי או רכוב לאזור מדבר יהודה מחשש להיקלע לשיטפון".