גל החום הכבד: הטמפרטורות הגיעו עד ל-50 מעלות - ושברו שיאים

בחצבה ובסדום שרר השרב הכבד ביותר, ושיאים נוספים נרשמו בתחנות מטאורולוגיות נוספות. צריכת החשמל המרבית הגיעה ל-13,655 מגה ואט - כ-600 מגה ואט יותר מהשיא הקודם

זמן צפייה: 01:28

בעיצומו של גל החום ששרר היום (רביעי), נרשמה שבירת שיאי חום של כל הזמנים בתחנות המטאורולוגיות בחצבה ובסדום. הטמפרטורה המרבית שנרשמה באזורים אלו עמדה על 50 מעלות צלזיוס. כמו כן, בחלק גדול מהתחנות לאורך מישור החוף והשפלה נמדדו ערכים של 43-40 מעלות – שם נשברו שיאי החום של כל הזמנים לחודש יולי.

בתוך כך, נשבר גם שיא הביקוש לחשמל בישראל. צריכת החשמל המרבית במהלך היום עמדה על 13,655 מגה-ואט באזור השעה 15:00. שיא צריכת החשמל הקודם נרשם בינואר האחרון דווקא בשיאו של החורף ועמד על 13,058 מגה-ואט. באותו חודש שרר גל קור קיצוני שהביא לשימוש מרובה באמצעי חימום.

כמעט בכל שנה נרשם בישראל שיא בצריכת חשמל בימים של אירועי מזג אוויר קיצוניים. מאחר שהאוכלוסייה הולכת וגדלה בכל שנה, צריכת החשמל עולה בהתאם. על מנת להיערך למקרי קיצון כאלה, פעלה חברת החשמל במהלך החודשים האחרונים לשיפור המערכות ולייעול תחנות הכוח שלה.

מרכז הבקר של חברת החשמל
מרכז הבקר של חברת החשמל | צילום: חדשות 13

בעקבות השרב הקיצוני שהורגש היום ברחבי הארץ, השתוללו שריפות רבות באזורים שונים. בשירות הכבאות הוחלט לפנות את היישובים רוגלית ואדרת, ומהמשטרה נמסר כי 200 בתים פונו ביישובים ערערה, ברטעה וקציר שבוואדי ערה.

שריפת החורש באזור הישובים אדרת ורוגלית
שריפת החורש באזור הישובים אדרת ורוגלית | צילום: חדשות 13

היישוב שבי שומרון פונה לחלוטין וכן פונו בתים באור יהודה - אך בשני המקומות הושגה שליטה על הלהבות. כמו כן, בנשר פרצו שריפות במספר מוקדים ותושבים פונו באזור הטכניון, ובחיפה פונו תלמידי ישיבת בעלז בשל שריפה ברחוב התשעה.

בתוך כך, ילד בן שמונה מרהט פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני בעקבות מכת חום. שתי נשים בנות 70 ו-41, גבר בן 64 נפגעו קל כתוצאה משאיפת עשן ופונו לבתי החולים סורוקה ושיבא. כמו כן, מספר בני אדם נוספים נפגעו באורח קל בשריפה באור יהודה וקיבלו טיפול במקום על ידי צוותי מגן דוד אדום.