מבחן המכנסיים הקצרים: האם קיימים בשוק פריטים העומדים בתקנון?

בבתי ספר רבים התקנות מחייבות קוד לבוש של מכנסיים עד הברכיים או עד אמצע הירך, אך בדיקת חדשות 13 מגלה שמכנסיים באורך הנדרש כמעט שלא זמינים בחנויות הבגדים הפופולריות

זמן צפייה: 03:36

שבוע לפרוץ מחאת המכנסיים הקצרים - השרב אומנם נשבר, אבל המחאה נמשכת. במהלך סוף השבוע הרשת הוצפה בתמונות מחזור ישנות שבהן נערות במכנסיים קצרצרים. מנגד נשמעו גם קולות אחרים, אנשי תקשורת ואנשי חינוך שהצדיקו את קוד הלבוש המגביל והביעו חשש ממופעים פרובוקטיביים בבתי הספר.

בלא מעט בתי ספר התקנון מחייב מכנסיים עד הברכיים, עשרה סנטימטרים מעליהן או עד אמצע הירך, אבל האם אפשר למצוא מכנסיים באורך הנדרש ברשתות האופנה? ב"H&M" ביקשנו מהמוכר את זוג המכנסיים הקצרים הארוך ביותר-  אך הוא הגיע הרבה יותר מעשרה סנטימטרים מעל הברכיים. "אצל הגברים יש יותר ארוך", אמר המוכר.

מכנסיים קצרים
מכנסיים קצרים | צילום: חדשות 13

ב"טוונטי פור סבן" היו אומנם לא מעט דגמים של מכנסיים קצרים, אבל כולם קצרים מדי בהשוואה לדרישות התקנון. ברשת "ברשקה" הסבירו: "אין לנו יותר ארוכים. זה אורך מוזר כזה". לקראת סוף הסיבוב בחנות אומנם נמצאו מכנסיים עד אמצע הירך, אבל המחיר היה 170 שקלים – כשמחיר מכנסונים קצרים בחנות נע בין 100 ל-120 שקלים. ברשת "סטרדיווריוס" מצאנו רק דגם אחד קצרצר, וברשתות "זארה" ו"פול אנד בר" התוצאות היו דומות. הרשת היחידה שבה מצאנו מכנסיים עד הברך יחסית בקלות הייתה רשת "קסטרו".

בית הספר הוא אומנם לא חוף הים, וגם בימים חמים אפשר להקפיד על הופעה מכובדת, אך כדאי לשים לב לפני שמכתיבים לתלמידים כיצד להתלבש שהתקנות מותאמות לשני המינים – ושאפשר ליישם אותן גם בלי להזיע יותר מדי בזמן השופינג.