איבד את שמיעתו - ובנה ל"גוגל" תוכנה שמייצרת כתוביות

דימיטרי קנייבסקי הפך לחירש בגיל שנה. אמו התעקשה שיילמד מתמטיקה, מה שהוביל אותו ללמוד במוסדות הנחשבים בישראל ולעבוד בחברות הגדולות בעולם. "אם רוצים להשיג משהו - לעולם לא מתפשרים"

זמן צפייה: 04:23

דימיטרי קנייבסקי הוא דוקטור למתמטיקה, מדען בגוגל ואחיה של אירה ויגדורצ'יק – מאמנת ההתעמלות האומנותית המפורסמת בישראל. בגיל שנה הוא איבד את השמיעה שלו, אך סיפורו מעורר ההשראה הוא דוגמה לאיך כישרון, יחד עם ערכים של מצוינות ועבודה קשה ללא פשרות, אפשר להגיע רחוק.

כבר בצעירותו, אימו של דימיטרי זיהתה אצלו יכולות מתמטיות גבוהות מאוד, ונהגה לנעול אותו בחדר עם משוואות שממתינות לפתרון. כשגדל, דימיטרי עלה לישראל עם אשתו, ובזכות ההתעקשות של אימו הוא עלה על מסלול ניצחון – הגיע למכון ויצמן ואוניברסיטת תל אביב ארץ, ובארצות הברית ל"איי-בי-אם" ומשם ל"גוגל". "לאשתי היה תפקיד יוצא מגדר הרגיל בסיוע לי בישראל", סיפר דימיטרי, "מפני שיכולתי לקרוא שפתיים היטב ברוסית, אך לא יכולתי לקרוא שפתיים בעברית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לרוץ איתו: אביו של בן ה-10 שקפץ אל מותו מגשים חלום משותף

כמות הגשם בצפון בשבועיים האחרונים – הגדולה ביותר זה 50 שנה

קפצו לצלחת: החברה הישראלית שמוכרת מזון שעשוי מחרגולים

דימטרי קנייבסקי, מדען מחקר בחברת גוגל עם המחשב שהמציא
דימטרי קנייבסקי, מדען מחקר בחברת גוגל עם המחשב שהמציא | צילום: חדשות 13

ההתמחות שלו – ללמד מחשב להבין ולתמלל שיחות בעל פה. דימיטרי בנה את התוכנה "יופוניה", המשמשת אנשים עם מוגבלות. הם מקליטים את עצמם ומלמדים את המחשב להבין אותם, עד שכאשר הם מדברים, התוכנה מייצר להם כתוביות.

דימיטרי עובד על כל הטכנולוגיות החדשות האלה עם צוות מישראל, וגם כחלק מתוכנית ה"בינה מלאכותית לטובת החברה" שמפעילה "גוגל". המוצרים האלה מאפשרים לחירשים ובעלי ניוון שרירים לתקשר עם הסביבה, לנהל שיחות טלפון ולראות סרטונים שאין בהם תרגום בכתוביות.  אנחנו לא מתפשרים", אמר דימיטרי, "אם אנחנו רוצים להשיג משהו, אנחנו לעולם לא מתפשרים. אנחנו חייבים להשיג זאת".