"להרגיש בטוחות יותר": רשת חברתית חדשה לנשים - שמונעת תקיפות

פתרון טכנולוגי חדש מאפשר לנשים לשמור זו על זו מתקיפה אלימה - בזמן אמת. "הופך סיטואציה שיכולה להיות מאוד לא נעימה, ואפילו טראומתית לכיפית ונעימה ואפילו מעצימה"

זמן צפייה: 02:24

נטע שרייבר גמליאל, רק בת 30, השיקה את אפליקציית "סייף-אפ"- רשת חברתית לנשים ששומרות זו על זו בזמן אמת בכדי להרגיש בטוחות יותר ולמנוע תקיפות. "בלחיצת כפתור, כל אישה יכולה לעלות לשיחת וידאו או שיחה קולית עם השומרות שהכי קרובות אליה, שנמצאות במרחק גיאוגרפי קרוב אליה, ברחוב ליד, באותו פאב, באותו מועדון, והן בעצם יגרמו לה להרגיש בטוחה יותר. זה פשוט הופך לך את הסיטואציה הזאת שיכולה להיות מאוד לא נעימה עד טראומתית לכיפית ונעימה ואפילו מעצימה", אומרת גמליאל.

באירועים מורכבים, האפליקציה מאפשרת לשומרות גם להזעיק את המשטרה. "אנחנו מנחות את השומרות שלנו שאם מדובר בסיטואציה מסוכנת או אלימה, הן לא מתקרבות פיזית, אלא קוראות למשטרה ומנהלות את המשטרה לתוך הסיטואציה. הרבה פעמים כשאישה חווה איזשהו משהו, אין לה יכולת באמת עכשיו לדבר עם המשטרה, להסביר לה איפה היא בדיוק נמצאת, איזו קומה וכו', וככה השומרות מגשרות על הפער הזה", מסבירה גמליאל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "אחרי שאקבל את המנדט – אהיה מוכן לוויתורים כואבים"

משפט רה"מ: ההגנה קיבלה 7 שיחות חדשות בין ישועה לזוג אלוביץ'

פרופ' לוי: מכינים עצמנו כדי לא להיות אחרונים בשרשרת החיסונים

נטע שרייבר גמליאל, מייסדת אפליקציית safeup
נטע שרייבר גמליאל, מייסדת אפליקציית safeup

גמליאל מודה שהרעיון למיזם נרקם בסיטואציה אישית שבה היא הצילה את חיי חברתה. "יצאתי עם כמה חברות לאיזושהי מסיבה. שמתי לב שאחת מהן נעלמה. חשבנו שאנחנו שומעות את הקול שלה מאיזשהו חדר ופתחנו את הדלת וראינו אותה שם עם שני גברים, חצי עירומה, ממש בסוג של מאבק, וברגע שנכנסנו לחדר הם פשוט הלכו משם והייתה לנו איזושהי הבנה באותו רגע של הכוח שיש לנו".

האפליקציה הושקה לפני חמישה חודשים בשיתוף עיריית תל אביב, וכבר חברות בה כ-60,000 נשים בלא פחות מ-124 מדינות בעולם. בעקבות המיזם, המגזין "פורבס" בחר בגמליאל לאחת מ-30 הצעירים והצעירות המבטיחים בעולם. גמליאל, מצדה, מקווה שעוד נשים יצטרפו ויוכלו להיות שם זו בשביל זו: “זה כלי שעוזר לך לעזור לשכנות שלך, לחברות שלך, להרגיש בטוחות יותר. זה משהו שאת מביאה לתוך הקהילה שלך ונשים לוקחות את זה בשתי ידיים".