דיווח: NSO פרצו לוואטסאפ באמצעות חולשה שחשפו שם

האם חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO חשפה פירצה בוואטסאפ וניצלה אותה לרעה? דיווח שמתפרסם היום טוען כי זה בדיוק מה שעשתה החברה

כתיבה בוואטסאפ
כתיבה בוואטסאפ | צילום: רויטרס

בדיווח שפורסם לפני שעה קלה במגזין ה - Financial Times   נטען כי חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO הצליחה לפרוץ לאפליקציית וואטאספ באמצעות חולשה שנתגלתה שם. מהדיווח  ב- Financial Times  עולה כי וואטאספ גילתה את החולשה שחברת הסייבר הישראלית עשתה בה שימוש כבר בתחילת החודש, וכי  עדיין לא סיימו שם לערוך בדיקות מקיפות דיו כדי להעריך כמה משתמשים נפגעו כתוצאה מהפירצה כמו כן לא ברור האם NSO היא היחידה שניצלה את החולשה המדוברת והאם נעשה בה שימוש על ידי גורמים עויינים או מדינות זרות.

בוואטאספ אישרו את הסיפור למגזין והכריזו כי שחררו עדכון חירום שישלח בהקדם לכל המשתמשים. מתגובת וואטסאפ  למגזין ה - Financial Times נראה כי  החברה מפנה אצבע מאשימה כלפי החברה הישראלית, גם אם שמה לא נאמר במפורש. וכך נכתב שם : "למתקפה שנחשפה יש סממנים של חברה פרטית הידועה בעבודתה עם ממשלות בכל הנוגע לאספקת תוכנות ריגול המשתלטות על סמארטפונים . עדכנו בפרטי האירוע מספר ארגוני זכויות אדם במידע שבידנו , כמו גם את רשויות החוק והממשל בארה"ב".