חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון הציגו רובוט-רחפן משנה צורה

הרובוטריקים הגיעו לנגב: חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון חשפו אב טיפוס של רחפן חדשני משנה צורה המשלב תעופה ונסיעה יחדיו. אז האם נמצא השליח הרובוטי האולטימטיבי? צפו

זמן צפייה: 03:45

הכירו את ה- Flying STAR פיתוח חדשני של חוקרים מאוניברסיטת באר שבע שהוצג בכנס הרובוטיקה והאוטומציה העולמי שהתקיים השבוע במונטריאול. הרובוט החדש שזכה לכינוי Flying STAR (flying sprawl-tuned autonomous robot) פותח במעבדה לביו-רובוטיקה ורובוטיקה רפואית, על ידי ד"ר דוד זרוק, ראש המעבדה ומרצה בכיר במחלקה להנדסת מכונות ותלמיד המחקר ניר מאירי. הררחפן המדובר מסוגל לעבור ממצב שטוח (בדומה למרבית הרחפנים) למצב ובו הרוטרים שלו מוצבים בזוית של כ-55 מעלות ומתפקדים כמעין גלגלים, מה שמאפשר לו להתמודד עם אתגרי עבירות שעלולים להוות מכשול לרחפן רגיל.

אז מה הרעיון מאחורי הפיתוח? ובכן, באוניברסיטה מספרים כי העידן שבו רובוטים יחליפו שליחים ויובילו דברי דואר או מגש פיצה עד לדלת בית הלקוח נראה  קרוב מתמיד". "אנו מתכננים לפתח את הרובוט בגדלים שונים החל מעשרות סנטימטרים עד מטרים, כדי להרחיב את משפחת הרובוטים ליישומים שונים, כמו גם אלגוריתמים שידעו לנצל את המהירות ועלות ההובלה של רובוטים אלו", אומר ד"ר זרוק, "גרסה נוספת של הרובוט תהיה מאובזרת ב-G.P.S. שיאפשר לו לנסוע לנקודות יעד על ידי פקודות מתוכנתות מראש".

לדברי ד"ר זרוק, "הייחודיות של Flying STAR היא בכך שהוא מונע על הקרקע עם אותם מנועים שמניעים את הפרופלורים שלו, מה שמקנה לו מהירות נסיעה קרקעית של עד 2.6  מטר לשנייה ויכולת דחיפה מאוד גבוהה. בשילוב עם צריכת אנרגיה נמוכה בשל שימוש באותם מנועים, 'הכוכב המעופף' הוא אידיאלי לשימוש במגוון יישומים: בשירות משלוחים, הרובוט יכול לטוס במהירות אל היעד ולאחר מכן לנסוע בבטחה ובשקט על גלגלים עד לדלת הנמען. במשימות איתור והצלה, הוא יכול לעוף מעל הריסות ולחדור בין פתחים קטנים בחיפוש אחר ניצולים, היכן שמזל"ט רגיל אינו יכול להגיע. בנוסף, הרובוט החדש יכול למלא מגוון משימות  בתעשיית החקלאות, תחזוקה, ניקוי, צילום ובידור, כמו גם בעולמות הביטחון, המלחמה בטרור ואכיפת החוק".