107 שנים לאחר שטבעה: שרידי הטיטניק מתחילים להיעלם

לראשונה זה כ-15 שנה, צוות מיוחד צלל לשרידי אוניית הענק וגילה כי חלקים נרחבים מההריסות החלו להתכלות. כעת, מנסים להעריך בתוך כמה זמן ייעלמו באופן מוחלט. "העדות היחידה שנותרה מהאסון"

האונייה טיטאניק
האונייה טיטאניק | צילום: חדשות 13

לפני 107 שנים טבעה אוניית הענק "טיטניק" באוקיינוס האטלנטי - אירוע שהפך לאחד מהאסונות הכבדים ביותר שנרשמו בהיסטוריה. לאחרונה, צוות צוללנים מיוחד צלל לשרידי האונייה, לראשונה זה כ-15 שנה, וגילה כי חלקים נרחבים ממנה מתחילים להיעלם.

עד כה צלל הצוות חמש פעמים למעמקי האוקיינוס, ובהמשך יעריך בתוך כמה זמן ייעלמו השרידים באופן מוחלט. "החלק הכי משמעותי של הנזק נמצא בצד הימני של אגף הקברניטים", סיפר ההיסטוריון פארקס סטיבנסון לרשת BBC. "שרידי האמבט מתא הקברניט הפכו לאחת התמונות המוכרות ביותר של שרידי הטיטניק – והם נעלמו. כל החלק הזה קורס, ומדובר בתהליך שעוד יימשך".

עוד בחדשות 13:

חופשת הכסף: הזוגות שחוגגים 25 שנות נישואים ביעדים אקזוטיים

אורח בלתי צפוי: תנין שחה לאורך רחוב מוצף בארה"ב • צפו

מסמר הפלא: הניתוח החדשני שמאפשר לעמוד על הרגליים – ללא כאבים

Capture
שרידים מהטיטניק | צילום: רויטרס

לדברי המומחים, מיקרואורגניזמים הנמצאים על השרידים מכרסמים את המתכת, ויוצרים נטיפי חלודה המשתלשלים מהספינה. עם זאת, זגוגיות חלונות הספינה עדיין נשמרו.

"חשוב להמשיך ולצלול אל שאריות הספינה ולתעד אותן", הסביר רוברט בלית' מהמוזיאון הימי הלאומי בבריטניה. "ההריסות עצמן הן העדות היחידה שנותרה מהאסון. כל השורדים כבר מתו, אז חשוב להשתמש בשרידים כל עוד ניתן עוד לשאוב מהם מידע".