עיר המחר: איך ייראו החיים בשכונות החדשנות של גוגל בטורונטו?

אחרי מנוע החיפוש, הדואר האלקטרוני ואינסוף יישומונים שמקיפים אותנו מכל עבר - חברה מבית גוגל מקימה בימים אלה שכונה שמבוססת כולה על טכנולוגיות חדשות, שיקלו על החיים בערים הגדולות

זמן צפייה: 03:01

בעיות החיים בערים הגדולות בדרך כלל קשורות בצפיפות, פקקים, לכלוך. כעת, אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם רוצה לעשות סדר בבלגן - בימים אלה מתוכננת בטורונטו שבקנדה שכונה חדשנית על ידי "סיידווק לאבס", חברה מבית "גוגל" שרוצה להקים שכונה שבה הטכנולוגיה כבר מובנית.

"דמיין אדם קשיש שזקוק לזמן נוסף לחציית הכביש. אני יכול לעזור לאותו אדם באמצעות שינוי התזמון של הרמזור על סמך בחינה מעשית של המהירות שבה אנשים חוצים את הכביש", הסביר דן דוקטורוף, מנכ"ל חברת "סיידווק לאבס". "אפשר לשנות כבישים מחד-סיטריים לדו-סיטריים על סמך השימוש בהם ודפוסי השימוש".

המקום שבו תיבנה השכונה החדשה בטורנטו
המקום שבו תיבנה השכונה החדשה בטורנטו | צילום: חדשות 13

בזמן שהאינטרנט והטלפונים החכמים שינו את העולם, הרחובות והבניינים שלנו כמעט לא השתנו כבר עשרות שנים. בשכונה הזאת שנמצאת בינתיים בשלבי תכנון במחשב, לא רק הטכנולוגיה תהיה המרכיב המרכזי. גם הקיימות תתפוס מקום מכובד. אחד העקרונות שצפויים להיות חלק ממנה הוא בנייה בעץ גם של בניינים גבוהים.

עיר אינה מוצר שאפשר לעשות לו "העתק-הדבק" ממקום למקום. לכל אזור אופי משלו והדרישות גם בקנדה לא מיהרו לאמץ את היוזמה של "גוגל" ולאפשר לחברת הענק להיות חלק מובנה בשכונה גדולה וחדשה. אך כאמור, בימים אלה, הוועדה המקומית בטורונטו אישרה את התקדמות התוכנית ואחרי שהציגה לנו מנוע חיפוש, טלפון, אימייל ועוזרת אישית, הגיע הזמן של "גוגל" גם לעשות שכונה.