לנצח את המסחר בבורסה: החברה שטוענת שמצאה נוסחה לחזות רווחים

החברה הישראלית "I know First" אוספת מידע אודות התנהגות מניות ומדדים ב-15 השנים האחרונות, ומספקת על בסיסם תחזיות שאמורות להניב רווח. "הלקוח מחליט, אנחנו רק היועץ" • "טכנומן"

זמן צפייה: 05:13

המסחר בבורסה שמגלגל חלק משמעותי מאוד מכל הכסף בעולם, מכיל בתוכו סתירה משעשעת. מצד אחד, בסרטים הוא רווי אמוציות ומהלכים מנצחים שנעשים בדרך כלל בקור רוח, ומצד שני, במציאות מי שטוענים שהם יכולים "לנצח אותו" - משתמשים באלגוריתמים, מידע רב וסטטיסטיקה חכמה.

חברת הטכנולוגיה הישראלית "I know First" אוספת מידע על התנהגות מניות ומדדים בכל העולם ב-15 השנים האחרונות, ומספקת על בסיסם תחזית לטווח הקצר של ימים בודדים, ולטווח הארוך של שנה, ומציעה כעת מינוי לתחזיות שלה. "אנחנו בעצם אלגוריתם חיזוי, מבוסס על בינה מלאכותית, שמפיק תחזית יומית לכלל המערכת הפיננסית", סיפר ירון גולגר, מנכ"ל החברה. "ההשקעה בסופו של דבר וההחלטה הסופית נלקחת על ידי הלקוח וגם הביצוע בפועל, אנחנו רק היועץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

הסבון בכה מאוד: מדוע מחיר מוצרי הטואלטיקה בישראל כל כך גבוה?

שני גולדשטיין חושפת: ההתעללות, האנורקסיה – והיציאה מהארון

פרשת אייל גולן: מחר ביהמ"ש יכריע אם לפרסם שם של דמות מפתח

בורסה
בורסה | צילום: החדשות 13

במסגרת בדיקת "טכנומן" נבנה תיק השקעות, ללא כסף אמיתי. השוק עשוי לחוות ירידות ולכן האתגר הוא כפול - למצוא מניות שיעלו למרות המצב, וגם לעשות "שורט" - לדעת איזו מניה תרד ולהרוויח כסף מהירידה שלה. לצורך הבדיקה הורכבו שני תיקים - תיק פאסיבי שבו לא נוגעים במשך שבועיים ותיק אקטיבי שבו הועברו בכל יום מהחברה פקודות קנייה ומכירה, לפני פתיחת המסחר בבורסה.

בסופו של דבר, התיק הפאסיבי הרוויח בתוך 14 ימים כמעט כמעט 4% מההשקעה, והתיק האקטיבי עלה בכ-8%, רווח של כמעט פי שישה. למרות זאת, יש לציין כי ההשקעה בבורסה כוללת סיכונים רבים. מומחים מכל העולם מנסים לחזות את מה שיקרה בה לפני כולם ולגרוף רווח. מי שמשקיע בהסתמך על כל מידע שהוא, חייב להביא בחשבון שהוא מסכן את כספו ואין שום ערובה להצלחתו.