האינטרנט תקוע: מדוע בישראל מפגרים אחרי העולם במהירות הגלישה?

בזמן שבארץ עומדים לסיים את פריסת הדור הרביעי של הסלולר - בעולם כבר עוסקים בדור החמישי. וכך, שירותים חדשים שצפויים להיכנס אל השוק העולמי לא יצליחו להתמודד עם מהירות תעבורת הנתונים

זמן צפייה: 03:33

רשתות התקשורת הישראליות עומדות לסיים את פריסת הדור הרביעי של הסלולר בכל רחבי הארץ. אלא שבעולם, כבר עוסקים בדור החמישי – ויש לכך משמעות רבה באשר למהירות הגלישה שלנו והעברת הנתונים. אל מול העולם - ישראל הרחק הרחק מאחור.

בעולם הדיגטלי שבו הטלפון החכם החליף למעשה את המחשב הביתי, נפח השימוש ברשת הסלולארית רק עולה כל הזמן. היקף הגלישה גדל בחמש השנים האחרונות בלבד פי 20 – וכמעט מכפיל את עצמו בכל שנה. לעומת זאת, קצב שדרוג התשתיות נמצא הרחק מאחור. כשמשווים את ישראל למצב בעולם, התמונה עגומה למדי. ישראל נמצאת במקום ה-72 בעולם עם מהירות הורדה של פחות מ-24 מגה בשנייה - מתחת למדינות כמו קנדה, אלבניה, כמעט כל מדינת אירופה וכמובן המזרח שמציגות מהירות כפולה ומעלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 
קרקוב: מאבטחים חמושים מונעים כניסת מתפללים לבית כנסת עתיק

רוצחו של הילד אורון ירדן יבקש שחרור מוקדם – המשפחה מתנגדת

חשד להתעללות בפעוטון בי-ם: הגננת נחקרה פעמיים – אך התיק נסגר

תשתית אינטרנט
תשתית אינטרנט | צילום: החדשות 13

ההסבר לכך הוא שישראל התחילה לפרוס את רשת הדור הרביעי מאוחר. בזמן שבעולם החלו בפריסה בשנת 2009, בישראל הוקצו לכך תדרים רק בשנת 2015. בעולם כבר פורסים את התשתית לדור החמישי – ובישראל מכרז התדרים החדשים מתעכב.

מהירות גלישה היא לא רק מותרות למשחקי מחשב – בעולם מבוסס טכנולוגיה זו אחת התשתיות החשובות ביותר לאוכלוסייה ושירותים חדשים שצפויים להיכנס בקרוב אל השוק העולמי פשוט לא יצליחו להתמודד עם מהירות תעבורת הנתונים האיטית. וכל זאת - דווקא במדינה שמתגאה לקרוא לעצמה "סטארט-אפ ניישן".​