ניסוי מיוחד: כיצד מתמודדים סועדים ללא הסמארטפון במהלך ארוחה?

צוות ברקוד בדק מה קורה כשקבוצת נשים מבלה ארוחה שלמה ללא הטלפון החכם, בעוד שקבוצה אחרת זוכה להשאיר אותו - על שלל האפליקציות שבאמתחתו. איזו קבוצה אכלה קודם - ומי נהנתה יותר מהשיחה?

זמן צפייה: 05:21

לקוחות שמתרכזים בטלפונים החכמים בעת שהם יושבים ליד שולחן במסעדה הפכו למראה שכיח מאוד בשנים האחרונות, וכך גם הסטורי שמתלווה לכל מנה שמוגשת לשולחן. כדי לבחון את התופעה ערכנו ניסוי שבדק עד כמה הסמארטפונים משפיעים על חוויית האכילה במסעדה.

במסגרת הניסוי הוזמנו שתי קבוצות למסעדה טרנדית במרכז תל אביב. קבוצה אחת, שכללה את אן זיוי וירדן ויזל מ"המירוץ למיליון" וחברת הילדות שלהן רותם רביבו, התבקשה להיפרד מהסמארטפונים לאורך כל הבילוי. ואילו, בשולחן השני, ישבו הדוגמנית מרי בן חיים וחברותיה דשה ושובל, שזכו להשאיר את הטלפונים החכמים אצלן.

לכתבות נוספות מהתוכנית ברקוד:

להזיע בזול: מכוני הכושר שמציעים מנוי חודשי במאה שקלים

ט"ו באב: איך לחגוג את יום האהבה מבלי לקרוע את הכיס?

תיעוד: שיטות הפעולה המיוחדות של גנבי המכוניות בישראל

צעירות מצלמות את המנות שלהן באמצעות הסמארטפון
צעירות מצלמות את המנות שלהן באמצעות הסמארטפון | צילום: חדשות 13

יעל מן שחר, מרצה בתחום השפעות הטכנולוגיה, הסבירה את הסיטואציות שקורות בימים אלה במרבית המסעדות בארץ ובעולם: "ברגע שאדם משתמש בטלפון החכם שלו, נוצר אצלו דבר שנקרא 'החלפת מטלות'. רגע אחד הוא עם הבן אדם שמולו ורגע אחר הוא שולח משהו". לדבריה, "במצב כזה קשה ליצור שיחה עמוקה, כיוון שאנשים מעלים תמונות ומחכים לקבל תגובות. ברגע שהם שומעים שהגיעה תגובה הם עוצרים את השיחה, ולמעשה מתפשרים על ההנאה שלהם".

ובחזרה לניסוי: בעוד אן, ירדן ורותם עמדו לסיים את המנות שלהן, בשולחן השני טרם התחילו לאכול - והתעסקו עדיין בצילום המנות. "בתחילת הארוחה התכוונתי להוציא את הטלפון מהתיק ואז נזכרתי שלקחו לי אותו. לאחר מכן, זה פשוט זרם לי וממש שכחנו מהטלפונים שלנו", סיפרה ויזל. כשגם זיוי, חברתה לשולחן הסכימה עם דבריה: "היה לי ממש כיף, נראה שמעכשיו כל פעם שאני איכנס למסעדה אשאיר את הטלפון אצל המלצרית".

צעירה מצלמת את המנה שלה באמצעות הסמארטפון
צעירה מצלמת את המנה שלה באמצעות הסמארטפון | צילום: חדשות 13
אן זיווי וירדן ויזל מ''המירוץ למיליון'' משתמשות בטלפון הנייד
אן זיווי וירדן ויזל מ''המירוץ למיליון'' משתמשות בטלפון הנייד | צילום: חדשות 13