קסדות, שואבי אבק ותלושים: מה קיבלו לחג בחברות ההייטק השונות?

איפה קיבלו אוזניות איירפודס של אפל ומי תרמו מתנות לילדים חסרי כל? יצאנו לבדוק מה מעניקים כשי לחג למי שככול הנראה משתכר בצורה נאה (לפחות לפי הנתונים הסטטיסטים) גם ככה

קסדה ממותגת פאבפלוס | צילום: צילום פאבפלוס

הנהלת חברת פאבפלוס (PubPlus), המפתחת פלטפורמת אנליטיקס לניתוח רווחיות של אתרי תוכן בזמן אמת, החליטה לפנק את עובדיה לרגל חג הפסח בשי בטיחותי שיאפשר הגעה בטוחה לעשרות העובדים שמגיעים מדי בוקר למשרדי החברה, במגדלי בית רובינשטיין בתל אביב, על גבי קורקינטים או אופניים חשמליים. למעלה מ- 70 עובדי החברה ייהנו מקסדה ממותגת בעיצוב ייחודי, זאת לצד שובר הקנייה המסורתי שמעניקה החברה, בשווי של 500 שקלים. גיל בר טור, מייסד ומנכ"ל פאבפלוס (PubPlus): "הדרך שלנו להודות לעובדינו היא לשמור עליהם, ולכן חשבנו על שי שיהיה פרקטי במיוחד לעובדינו שלמעלה מרבע מהם מתניידים לעבודה בקורקינטים או אופניים חשמליים. החלטנו לעצב קסדה כך שתהיה לאביזר אופנתי שהעובדים יהיו גאים להשתמש כל יום. אנו גאים בעובדינו ששומרים על איכות חיים ירוקה ושמחים להעניק להם את המעטפת המתאימה להמשך מטרה זו.

בחברת הסייבר Kape מתל אביב הביאו לעובדים תלושים בסך 800 שקל. בחברת אוטודסק הפועלת ממגדל רוטשילד 22 ומפתחת טכנולוגיות לענף הבניה, העובדים קיבלו במתנה לחג 1,000 שקל בדומה לשי שניתן שם גם בראש השנה. מהחברה נמסר כי פעילות מיוחדת נוספת לחג שעובדים רבים שמחו לקחת בה חלק היא פרויקט תרומה לשתי עמותות במסגרתו העובדים רכשו מתנות אישיות לילדים בסיכון ב"שבתי לוי", מרכז חירום היחידי בארץ לילדים בגיל הרך שחוו אלימות או הזנחה כבר בתחילת חייהם. מאחר וילדים אלו חיים מתרומות ברוב המקרים הם לרוב לא מקבלים מתנות אישיות וחדשות לכן המתנות תרמו להם לתחושה של אווירת החג. העמותה הנוספת היא "כפרי ילדים SOS" לה נתרמו מארזי פסח מהעובדים. העמותה מפעילה תוכנית לסיוע לצעירים בני 18 ומעלה חסרי עורף משפחתי ששהו תקופה משמעותית במסגרות חוץ ביתיות ולכן זקוקים לסיוע להשתלבות בשירות צבאי, שירות לאומי, בעבודה או בלימודים, כדי להפוך בהמשך לעצמאים בחברה ולהקים תא משפחתי מתפקד.

אוטודסק - תרומה לילדים בסיכון | צילום: צילום: יח''צ

חברת Wibbitz מתל אביב, המפתחת טכנולוגיה ההופכת טקסט לוידאו, העניקו לעובדים תלושים לחג בשווי של 400 שקל, יין מ"יקב טוליפ" יקב בוטיק המשלב תרומה לקהילה על ידי שילוב של בעלי צרכים מיוחדים בתהליך יצור היין. ומנוי שנתי לאפליקציית מדיטציה ויוגה כדי שהעובדים יוכלו לאזן מתח לאורך השנה ולהנות מתחביב חדש. בחברת פיליפס ישראל הציעו לעובדים כ-20 אפשרויות שונות לבחירה, בין היתר מוצרים לבית, מוצרי פנאי, מוצרים לילדים, כלי עבודה וגאדג'טים, מגוון גיפט קארדס וכמו כן אפשרות לתרום את הכסף לשתי עמותות. ההיצע הוצג לעובדים באתר בחירה ייעודי. אירית שיפמן מנהלת הדרכה ורווחה, פיליפס ישראל: "פיליפס ישראל היא חברה גדולה המעסיקה מגוון רחב של עובדים בתחומים שונים כגון עובדי ייצור, מחקר, פיתוח, שיווק, מכירות, לוגיסטיקה, איכות, יצוא ועוד. אנו מזהים צרכים שונים והעדפות שונות אצל העובדים שלנו ועל כן, הגדלנו משמעותית את אפשרויות הבחירה הן במתנות החג והן במגוון פעילויות הרווחה לאורך השנה".

בחברת Fyber מפתח תקווה, הפועלת בתחום האד טק ומפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות במובייל, העובדים החלו לקבל את מתנת פסח עוד בחודש הקודם. החברה רכשה לכל העובדים מתנות בניהן שואבי אבק ולכן הוחלט על חלוקה מוקדמת כדי שיסייעו בניקיונות לפסח. עוד יכלו העובדים לבחור בין אוזניות AirPods, אמזון אקו המאפשר שימוש בעוזרת הקולית אלקסה או מכונת נספרסו עם מקציף. בנוסף למתנות כל עובד קיבל תלושים בסך 500 שקלים, בקבוק יין Private label וחצי יום חופש על חשבון החברה.

Fyber - שואבי אבק לנקיון פסח | צילום: צילום: יח''צ

חברת VONAGE, ספקית מובילה של שירותי תקשורת מבוססי ענן, העניקה לעובדיה במרכז הפיתוח של החברה במגדלי אלון בתל אביב, לרגל חג הפסח אפשרות לבחור ממגוון מתנות: מיקסר, סיר טיגון, מצלמה לרכב, נינג'ה, פטיפון ועוד. בנוסף, החברה שלחה לכל עובד הביתה זר פרחים בהפתעה

חברת AMOBEE ישראל, המפתחת מוצרים וטכנולוגיות העוזרים למותגים הגדולים בעולם לנתח טרנדים בקרב קהלי היעד שלהם, נתנה לעובדים במרכז הפיתוח בישראל לבחור את מתנת החג בדמי השתתפות של 1,400 שקל. צוותי המפתחים השונים וצוותי האנליסטים בחרו פה אחד במתנת חג את השואב האלחוטי דייסון V10 ואת הרובוט השואב האלחוטי איירובוט.

יום צילומים באורבן פלייס | צילום: צילום אורבן פלייס

ברשת  רשת חללי העבודה המשותפים Urban Place נרתמו לרוח החג והחליטו והחליטו להעניק לחברי הקהילה מתנה מגניבה במיוחד: סשן צילומים חוויתי עם צלם מקצועי שבסופו יקבל כל אחד מהחברים תמונת פרופיל מקצועית, שתשמש אותו בדרכו היזמית. בחברה מספרים כי הרעיון למתנה נולד מכך שמנהלי הקהילה הבחינו כי למרבית הסטארט-אפיסטים שיושבים במתחם אין תמונה מקצועית שתייצג אותם במצגות, בהיכרות עם משקיעים ובפרופילים העסקיים. לכן הוחלט להקים במתחם סט צילומים, בהובלתו של צלם מקצועי שצילם כל אחד מחברי הקהילה. רומן לוי, מנכ"ל רשת Urban Place: "בעידן היזמות היום, לא מספיק לפתח מוצר טוב עם פוטנציאל עסקי, ישנה גם חשיבות רבה לנראות היזם שמוביל את הפרויקט ולשימוש נכון במגוון הכלים שיסייעו לו למתג את עצמו ואת החברה. כלים אלה ישמשו את היזם בהמשך הדרך, הן בפנייה למשקיעים והן בכנסים ובאירועים עסקיים. אנו מקווים כי בחירה זו תעודד את חברי הקהילה לייצר נכסים נוספים שיפתחו בפניהם ערוצים חדשים".