מישהו שומע אותי: האם הרשתות החברתיות מאזינות לנו?

רוב האנשים יודעים שכשהם מדברים על מוצר מסויים ליד הטלפון הנייד, פייסבוק, אינסטגרם ופלטפורמות נוספות מציגות לנו פרסומות המתאימות לתוכן המדובר. ברשתות החברתיות מכחישים שמדובר בהאזנות

זמן צפייה: 03:04

כמה פעמים עלתה השאלה, האם הרשתות החברתיות מאזינות לשיחות שנעשות ליד הטלפונים הניידים? מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, עומת עם החשד הזה בשימוע לפני הקונגרס האמריקני, ואמר: "אפשר לכבות את אפשרות שיתוף המידע לצד שלישי".

"אני לא יכול להגיד בצורה מוכחת שאינסטגרם או פייסבוק מקליטים כשהמכשיר לא דלוק. אני יכול להגיד לך בביטחון שיש אינסוף אפליקציות שהמשתמשים נותנים הרשאה למיקרופון והן שומרות את המידע הזה", אמר רונן מניפז, מנכ"ל קבוצת M51, המתמחה בטכנולוגיה ובינה מלאכותית. "אין דרך אחרת להעביר את זה למקום למקום. זה חייב להישמר בתוך השרתים שלהם", הוסיף.

אינסטגרם
אינסטגרם | צילום: pixabay

לכתבות נוספות בחדשות 13:

השלם גדול מסך חלקיו? על משפיענים ומיקרו משפיענים באינסטגרם

מבחן הפיצות: מי הכי טעימה – ואיזו רשת תגיע מהר יותר ליעדה?

מתוקה מהחיים: ליאור קוקה והקינוחים שמשגעים את האינסטגרם

Phonew
טלפון נייד | צילום: החדשות 13

כל הבדיקות שביצעו מומחים הראו שאין האזנה אקטיבית כשהמיקרופון דולק, למרות שכל איש מודיעין יודע שהדבר בהחלט אפשרי. "זה הדרך שהם יודעים לתת לנו את הפרסומות הנכונות בזמן המתאים", הוסיף מניפז.

בינתיים ברשתות החברתיות מספקים הסבר לתופעה מוכרת, אחד הוא שזה קורה במקרה, והשני הוא שכשמשתמשים מדברים על משהו בגלל שאתם מתעניינים בו, "בגלל שהתעסקתם עם תוכן כזה בתדירות גבוהה יותר בזמן האחרון", אמר אדם מוסרי, בכיר ברשת אינסטגרם.