בעקבות סנקציות הסחר של טראמפ: גוגל תפסיק לעבוד עם וואווי

זעזוע בעולם הסלולאר: גוגל תפסיק לשתף פעולה עם ענקית הסלולאר הסינית וואווי. החברה הסינית לא תוכל להשתמש יותר במערכות אנדרואיד העתידיות כמו גם בחנות האפליקציות של גוגל ובשרות ג'ימייל

זמן צפייה: 01:36

רק לפני כחודשיים הכריז ריצ 'רד יו, מנכ"ל חטיבת מוצרי הצריכה של Huawei, בראיון לעיתון גרמני כי המותג הסיני מפתח מערכת ההפעלה משלו כמעין גיבוי ליום ובו החברה תאלץ להיפרד מאנדרואיד של גוגל. אבל כנראה גם יו עצמו לא ציפה שהיום הזה יגיע כל כך מהר.

מדיווח שפורסם תחילה בסוכנות הידיעות רויטרס עולה כי גוגל החליטה לנתק את הקשר עם  - Huawei. הצעד הזה של גוגל מגיע לאחר הודעת משרד המסחר של ארה"ב ביום רביעי, שהוסיפה את Huawei וכ -68 חברות המסונפות אליה ברשימה השחורה של חברות שמוגדרות על ידי הממשל האמריקאי כמי שעלולות להוות סכנה ביטחונית. כזכור בחודשים האחרונים נמצאות ארה"ב וסין ארה"ב בעיצומה של מלחמת סחר כשהמתח הזה זלג גם למערכת היחסים העכורה מלכתחילה של ממשלת ארה"ב עם יצרנית הסמארטפונים וציוד התקשורת הסינית.

אז מה משמעות הפסקת שיתוף הפעולה? ובכן, גוגל  למעשה השעתה את הפעילות העסקית עם Huawei באופן מיידי, מהלך  שישפיע באופן דרמטי על מכשירי Huawei ברחבי העולם. וואווי תאבד מיד את הגישה לעדכונים למערכת ההפעלה של Android, והגרסה הבאה של הסמארטפונים שלה מחוץ לסין תאבד גם את הגישה ליישומים ושירותים פופולריים, כולל חנות Google Play ו- Gmail".  גוגל עצמה אישרה את הדיווח מאוחר יותר וחידדה בציוץ שעלה בחשבון הטוויטר של החברה כי דגמים שכבר נמצאים בשוק לא ייפגעו ואלו ימשיכו להנות מעדכוני אבטחה ומחנות האפליקציות של החברה.

בשנים האחרונות קהילת הבטחון העולמית עוקבת בדאגה אחרי עלייתה המטאורית של יצרנית הסמארטפונים הסינית הפופולארית ואחר שאיפותייה להשתלט על שוק תשתיות הדור החמישי העולמי. החשש בקרב הגופים הללו הוא  כי הממשל הסיני ינצל את קשריו ההדוקים עם החברה לטובת התקנת פירצות דלת אחורית בתשתיות האינטרנט העולמיות שיעניקו לממשל הסיני גישה ישירה נכספת לזרם המידע הבלתי נפסק.