הסטורי שלנו: מה קורה כשמקצוע הצילום הופך לתחביב של כולנו

האינסטגרם לא משפיע רק על יצרני התוכן החדשים, אלא גם על המסורתיים, שמגלים שהם עלולים לאבד רלוונטיות. "התהליך הזה לפעמים מכעיס, ולפעמים משמח - כי זה מאתגר אותי להשתפר"

זמן צפייה: 10:27

האינסטגרם, אולי יותר מכל אפליקציה אחרת, שינה את הדרך שבה אנחנו מייצרים וצורכים תוכן ויזואלי. הפילטרים, האינטראקטיביות, האנימציה, הולידו דרך חדשה לספר סיפור - עבור יוצרי התוכן, עבור הידוענים, וגם עבור אנשים שהתפרנסו מצילום ומבינים שהם עומדים מול אתגר חדש.

דוגמה אחת לתופעת אינסטגרם הוא משה, המוכר כ"מלך חיי הלילה". אין אשקלוני אחד שלא שמע עליו בחודשים האחרונים. הסטורי, ששינה את העולם, שינה גם את חייו של משה. הוא לא בדיוק משפיענית צעירה או חבר כנסת שמעדכן מהמליאה, משה הוא בסך הכול בליין רווק שמשתף את כולם בחוויות שהוא צובר במהלך היום.

"אני מקבל תגובות מאנשים ברחוב, בכל מקום", סיפר משה, "אנשים אוהבים את זה, מחכים לזה. יש מלא צפיות. המסר שלנו זה תהנה מהחיים כמה שאתה יכול כאילו זה היום האחרון שלך בחיים".

''מלך חיי הלילה'' וחבורתו
''מלך חיי הלילה'' וחבורתו | צילום: החדשות 13

עדי חשמונאי בת 21 מהוד השרון היא אושיית אינסטגרם. לא בטוח שצלמי הפפראצי יזהו אותה ברחוב וישלפו מצלמה - אבל מי צריך פפראצי כשכל סטורי שלה מגיע לעשרות אלפי אנשים. "האינסטגרם ממקד את החיים שלי", ציינה חשמונאי, "לא עשיתי משהו שמכירים אותי בזכותו. זה רק האינסטגרם כרגע, ובעתיד אני שואפת להיות שחקנית".

מהצד השני, יש את יוצרי התוכן המסורתיים, שגם הם מושפעים מהתחזקות הפלטפורמה ומגלים שכעת הם עלולים להפסיק להיות רלוונטיים. דניאל צ'צ'יק, אחד הצלמים המוערכים בעולם, הוא הדבר הכי רחוק ממשה מלך חיי הלילה באשקלון. המקצוע שלו, הפך להיות התחביב של כולנו.

"נוצרה איזושהי זילות מסויימת כלפי הצילום, מישהו שעבר את כל התהליך הזה רואה את הצילום הופך ממשהו שהוא מלא באמנות, הקשבה והסתכלות למשהו שהוא מיידי בעצם כמו שאנחנו מדברים - בקלות של מילה", מסביר צ'צ'יק. "זה תהליך שלפעמים הוא באמת מכעיס, ולפעמים הוא גם משמח כי הוא מאתגר אותי אישית להשתפר, להתחדד, להרחיב את האופקים של הצילום".

הצלם דניאל צ'צ'יק
הצלם דניאל צ'צ'יק | צילום: החדשות 13

אולי זה כל הסיפור של הסטורי, המציאות החדשה של מיליונים ובעיקר של הדור הצעיר. ואם כבר כל כך הרבה צעירים נמצאים שם, למה לא להפגיש ביניהם ובין דמויות מהעבר? כמו אווה, נערה שחיה בתקופת השואה ויזמים החליטו לפתוח לה סטורי משלה, שאחריו עוקבים שני מיליון אנשים.

"יש משהו מאוד מעניין באינסטגרם, כי הוא אותנטי", ציין מתי כוכבי, יזם הסטורי של אווה. "כל אחד יכול להיות שם, כל אחד יכול להציג. לא צריך לעבור דרך העיתונים הכי חשובים או דרך כלי המדיה או הסוכנים. זאת פלטפורמה פתוחה והיא יוצרת אותנטיות מאוד מעניינת".