לייזר וחיישן חכם: המערכת הישראלית לראיית לילה ברכב אוטונומי

לפני שמכוניות אוטונומיות יגיעו לכביש, יש בעיות שצריכות להיפתר: חברת "ברייטוויי ויז'ן" טוענת שהטכנולוגיה שלה מגדילה את טווח הראייה בתנאים קשים. "מחשב הרכב יעניק בטיחות גבוהה יותר"

זמן צפייה: 03:25

חלום הרכב האוטונומי שנוסע לבד לבד בלי נהג, ממשיך להפוך לאמיתי - אבל כדי שיגיע באמת לכבישים יש עוד בעיות שצריכות להיפתר. מערכת של מכונית שנוהגת במקומכם ויכולה להכריע בין חיים למוות במציאות מורכבת של כביש, חייבת להיות מדויקת בכול מצב - גשם, חושך וערפל. "ברייטוויי ויז'ן", חברה בת של "אלביט", טוענת שהמערכת שלה המבוססת על לייזר ומצלמות יכולה להגדיל מאוד את "טווח הראייה" בתנאים הקשים האלה.

עופר דוד, מנכ"ל החברה, אמר: "המטרה היא לא שתנהג לפי התמונה שלנו, אלא שהמחשב של הרכב יוכל לתת לך בטיחות גבוהה יותר. הטכנולוגיה נקראת 'ראייה ממותגת', והיא כוללת לייזר וסנסור חכם. הלייזר פולט פולס אור ואז ניתן לקלוט החזרים מטווחים מסוימים כי מהירות האור היא קבועה, ואפשר לדעת מתי מגיע החזר מכל טווח".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"לכודים במפל, שלחו סיוע": הפתק בבקבוק שהציל את חיי המטיילים

לאתר אמל"ח, סמים – ולהרתיע: פשיטה על האגף השמור בכלא • תיעוד

לא רק בלט וג'ודו: החוגים החדשים שכובשים את הילדים

מערכת ראיית הלילה של ''ברייטוויי''
מערכת ראיית הלילה של ''ברייטוויי'' | צילום: החדשות 13

כדי לבחון את המערכת, בוצעו מספר בדיקות. המכשול הראשון היה הולך רגל לבוש בבגדים כהים שהסתובב על הכביש - והמערכת זיהתה אותו בבירור. המכשול הבא היה רוכב אופניים, מה שהביא לידי ביטוי את העובדה שהמערכת חסינה לכאורה לסינוור של פנס האופניים, וגם בו היא עמדה בהצלחה.

בבדיקה השלישית ניסתה המערכת לזהות אדם עם כלב. בזמן שבחוץ נראה בעיקר חושך וחמישים המטרים הקרובים – המערכת זיהתה גם את שני הילדים וגם את חברתם ההולכת על ארבע. הבדיקה האחרונה כללה הבחנה במתקני פנצ'רים שכורעים בשולי הדרך לצד הרכב. פגיעה כזאת, שקרתה לא פעם, עלולה להיות קטלנית. זיהויים מרחוק הוא עניין מציל חיים - והמערכת צלחה גם את המכשול הזה, ואפילו זיהתה קופסת נעליים קטנה – שהוחבאה בסוף המסלול.