"החלל - תשוקה מאוד גדולה שלי": האנשים שחולמים לדרוך על מאדים

ארבעה נסיינים הקימו במכתש רמון מעין תחנת חלל המדמה שהייה על כוכב הלכת הרחוק. במשך 8 ימים הם יחקרו שם את הכוכב שאף כף רגל אנושית לא דרכה בו - וזה יהיה הכי קרוב לדבר האמיתי

זמן צפייה: 09:08

ארכיטקט תוכנה, סטאז'ר ברפואה, מהנדס מכונות ומדענית נתונים נכנסים לחללית - וזו לא התחלה של בדיחה. מדובר על ארבעה נסיינים, שהדרימו עד למכתש רמון, שם הקימו מעין תחנת חלל המדמה שהייה במאדים, כוכב הלכת האדום שמעולם לא דרכה עליו כף רגל אנושית.

במשך שמונה ימים, ובמסגרת ניסוי של עמותת "די-מארס", ישהו הנסיינים בתוך ה"הביטט", וידמו משימה על מאדים. מרגע הכניסה הם לא יוכלו לצאת מהמתחם המוגדר, אלא אם הם לבושים בחליפות חלל. הקשר שלהם לעולם החיצון ינותק, התקשורת היחידה תהיה רק מול חדר הבקרה. בכל פעם הם יידרשו גם להמתין 20 דקות עד שיקבלו תשובה, ממש כמו במאדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל שוקלת: לאשר מיידית את החיסון של פייזר – עוד לפני ארה"ב

אחרי החיסול באיראן: אזהרה מפני פגיעה בישראלים במדינות ערב

ביידן בהתייחסות ראשונה לחיסול: "לא נאפשר לאיראן נשק גרעיני"

מרכז להדמיית חלל במכתש רמון
מרכז להדמיית חלל במכתש רמון | צילום: חדשות 13

אז אומנם במאדים אין חמצן או מים נוזליים, ולמרות שהוא רחוק מאות מיליוני קילומטרים מכדור הארץ - הנסיעה לכוכב הלכת שמסלולו הוא השני הקרוב ביותר לכדור הארץ לא מרתיעה את הארבעה. אם תשאלו אותם, הם מחכים לדבר האמיתי, שעל פי ההערכות יגיע בעוד כעשר שנים. "זה אחד החלומות הגדולים שלי", הודתה נועה לובין. "החלל זה תשוקה מאוד גדולה שלי וזו משימה שאני מאוד מאמינה בה".