עקב הביקורות: סמסונג דחתה את השקת הסלולרי המתקפל הראשון

ענקית הטכנולוגיה לא תפיץ את ה"גלקסי פולד" בזמן המיועד בעקבות כשלים בחומרה, וטרם הודיעה על תאריך חדש. זאת, מאחר והמסך נשבר למספר מבקרים שקיבלו את המכשיר לאחר ימים בודדים של שימוש

זמן צפייה: 01:14

ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג, הודיעה היום (שני) כי היא דוחה את ההשקה של ה"גלקסי פולד" המתקפל בעקבות כשלים בחומרה. זאת, ימים ספורים לאחר שהמבקרים קטלו את המכשיר החדשני. החברה הודיעה כי היא בוחנת מה מקור התקלות.

סמסונג דחתה שני אירועי השקה בהונג קונג ובשנגחאי, ודחתה את תאריך ההפצה לשוק שהיה אמור להיות ב-26 באפריל בארצות הברית וב-3 במאי בבריטניה. יחד עם זאת, החברה לא סיפקה תאריכים חלופיים, אך בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ההשקה נדחתה לפחות עד "לחודש הבא".

מנכ''ל סמסונג קון-הי לי מציג את ה''גלקסי פולד'' | צילום: Getty Images

בימים האחרונים החברה חילקה את המכשיר לכתבי טכנולוגיה, כדי שיכתבו ביקורת על הטלפון ההיסטורי. אולם כתבים רבים דיווחו כי המכשיר לא עומד במצופה. מאחר וה"גלקסי פולד" הוא ראשון מסוגו, היה צפוי שיהיו בו תקלות – אך לא לאחר ימים בודדים של שימוש.

לטענת המבקרים, קיפול המכשיר עלול להרוס אותו, ואף להביא לשבירתו. "התצוגה הפנימית כבר לא עובדת", כתב סטיב קובץ', עורך הטכנולוגיה של CNBC, לאחר שניסה את הטלפון. "הצד השמאלי רק מהבהב לפעמים ואי אפשר להשתמש בכלל בצד הימני".

טלפון סמסונג החדש
טלפון סמסונג החדש | צילום: החדשות 13

"בסמסונג אמרו במהלך תדרוך שזה אמור להחזיק מעמד במאות אלפי מחזורי פתיחה וסגירה, ואחרי יומיים ברור שזה לא המצב", הוסיף הכתב טוד האסלטון. אולם, יש לציין כי כתבים אחרים דווקא היו מרוצים מהטכנולוגיה החדשנית, וג'פרי פאולר, כתב הטכנולוגיה של ה"וושינגטון פוסט", אמר כי "פתחתי וסגרתי את זה מאה פעמים ולא ראיתי שנגרם נזק כלשהו".

בין היתר, התברר שקשה להבין שהמכשיר מגיע עם מין מגן דק שלא אמורים לקלף, אבל כמה מהדיווחים על תקלות אירעו גם למי שהשאירו את העטיפה הדקה. בסמסונג נזכרים בבהלה במכשיר ה-NOTE 7 המתפוצץ שירד מהמדפים במהירות, ומקווים כי ההשקה הגרועה היא תקלה מביכה בלבד, שלא מעידה על סופו של המכשיר – טרם מכירתו הראשונית.