פייסבוק החלה בפיילוט המסתיר את מספר ה"לייקים" מהפוסטים

במסגרת ניסוי שעורכת הרשת החברתית הפופולרית באוסטרליה, נבדק אם הסרת מונה ה"לייקים" תסייע למשתמשים להרגיש בנוח יותר לפרסם מידע. בחברה מקווים כי השינוי יסיט את המיקוד לאיכות התוכן

אישור אירוע בפייסבוק
אישור אירוע בפייסבוק | צילום: צילומסך

פייסבוק החלה אתמול (ראשון) תוכנית ניסיונית, שבמסגרתה מוסתרת כמות ה"לייקים" שמקבלים פוסטים המועלים לרשת החברתית. הפיילוט נערך באוסטרליה ונועד לבחון אם המאפיין החדש משפר את חוויית המשתמשים בפייסבוק וגורם להם להרגיש בנוח יותר לפרסם מידע. לדברי החברה, נכון לעכשיו, לא ידוע אם התוכנית הניסיונית תתרחב גם למדינות אחרות.

זה זמן מה שיועצים מתחום בריאות הנפש ממליצים לחברה להסתיר את כמות ה"לייקים" מאחר שכלי זה מעודד תחרות על תשומת הלב ברשת ומוביל להקצנת התוכן והפלטפורמה בכללותה. מאז שפייסבוק החלה למנות את מספר ה"לייקים", הפכה הרדיפה אחר מספר גבוה שלהם לאובססיה בין קבוצות אוכלוסייה מסוימות, ובחברה מקווים כי השינוי במאפייני הפלטפורמה יוביל את המשתמשים בה להתמקד יותר באיכות התוכן ופחות במספר ה"לייקים" שהוא גורף.

מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, באירוע בקליפורניה
מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, באירוע בקליפורניה | צילום: רויטרס

הרשת החברתית אינסטגרם, שבבעלות פייסבוק, כבר ערכה שינוי דומה בשש מדינות שבהן לא ניתן לראות את כמות ה"לייקים". זאת בתקווה לייצר חוויית שימוש פחות מעוררת חרדה.

ההבדל הוא שפייסבוק מתבססת על מספר משתמשים גדול בהרבה - 2.3 מיליארד בני אדם נכנסים לרשת החברתית לפחות פעם בחודש. לפי דו"ח של אוניברסיטת אוקספורד שפורסם ביום שישי, זוהי גם הפלטפורמה הפופולרית ביותר לסוגים מסוימים של תכנים בעלי השפעה, בהם גם חומרי תעמולה ומידע שגוי.

אם הניסוי באוסטרליה יצליח ויתרחב גם למדינות נוספות, הדבר עשוי להשפיע על יכולתם של גורמים משפיעים בפייסבוק, המסתמכים על היכולת להניע מספר גדול של עוקבים ברשת, להרוויח כסף מפעילותם.