דיווח: פרטיהם של 267 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לרשת

על פי הדיווחים, חברת סייבר מצאה מאגר מידע הכולל את שמותיהם ואת מספרי הטלפון של המשתמשים. נתונים אלה יכולים לשמש האקרים או חברות טלמרקטינג. פייסבוק הגיבו כי "הנושא נמצא בבדיקה"

זמן צפייה: 00:29

פרטיהם של 267 מיליון משתמשים בפייסבוק דלפו לרשת, כך דווח היום (שישי) בכלי התקשורת בארצות הברית, המצטטים עדכון של חברת סייבר שזיהתה את הפרצה. על פי הדיווחים, חוקר ביטחון מידע בשם בוב דיאצ'נקו מצא מאגר מידע הכולל את את שמותיהם ואת מספרי הטלפון שלהם של המשתמשים. המידע הזה יכול לשמש האקרים או חברות טלמרקטינג בכל העולם. בפייסבוק אמרו בתגובה כי הנושא בבדיקה.

עוד עולה מהדיווחים כי המידע שנחשף יכול לשמש גם להונאות פישינג. דיאצ'נקו אמר כי הנתונים נחשפו באמצעות ממשק שמעניק למפתחים גישה למידע סמוי, כגון רשימות חברים, קבוצות ותמונות של משתמשים ברשת החברתית. עוד אמר החוקר כי מאגר המידע היה בשלב מסוים נגיש לכול ללא צורך בזיהוי באמצעות סיסמה, למשך כשבועיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סנדרס: "נתניהו גזען. עלינו להיות גם פרו-פלסטינים"

חיה פצועה: מכבי תל אביב העייפה תנסה לנצח את פנאתינייקוס

"יותר יפה מחו"ל": נצרת מקושטת ומוארת לקראת חג המולד

פייסבוק
פייסבוק | צילום: יח״צ

באופן שגרתי, האקרים מורידים או רוכשים מידע מהסוג הזה של משתמשים, ברחבי הרשת האפלה, אך ההבדל הפעם הוא שמדובר במידע יחסית אותנטי, מכיוון שהוא מכיל את מידע המשתמשים של פייסבוק. כמן כן, מכיוון שהנתונים מכילים מספרי טלפון, האקרים יהיו מסוגלים לבצע מתקפות יותר מתוחכמות.

נציג פייסבוק התייחס לדיווח והגיב כי "הנושא נמצא בבדיקה, אך אנו מאמינים כי מדובר במידע שהושג לפני שנעשו שינויים בשנים האחרונות, על מנת להגן בצורה טובה יותר במידע של משתמשי הרשת החברתית".