כך בני אדם יתקשרו עם מחשבים: הפרויקט הסודי של אילון מאסק

היזם והמיליארדר, שייסד את "טסלה", הקים חברה שמפתחת שבב שיושתל במוח, יתקשר עם מכשיר שיהיה צמוד לאוזן - ויאפשר למשתמש לתקשר עם מחשב המיועד לכך. "יוכל להחזיר את יכולת הדיבור לאנשים"

זמן צפייה: 06:40

אילון מאסק, היזם והמיליארדר שייסד בין היתר את "טסלה", עמל רבות על מיזם סודי שרק לאחרונה הסכים לחשוף אותו – פיתוח טכנולוגיה שתושתל במוחם של בני אדם ותאפשר להם לתקשר עם מחשבים.

"נוירלינק", החברה שמאסק הקים בשנת 2016, מפתחת למעשה רובוט משוכלל שיחדיר למוח שבב קטן עמוס באלפי אלקטרודות. השבב הזה יתקשר עם מכשיר מיוחד שיהיה צמוד לאוזנו של המשתמש, ויאפשר לו לתקשר עם מחשב המיועד לכך – או בעתיד עם הטלפון הסלולרי. לטענת המייסד, ניסויים שונים נערכו בהצלחה על חולדות וגם על קוף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הישג לאילון מאסק: טילים שוגרו לחלל – ונחתו בחזרה בכדור הארץ

107 שנים לאחר שטבעה: שרידי הטיטניק מתחילים להיעלם

אינסטגרם מסירה את הלייקים: "להקל את הלחץ החברתי על המשתמשים"

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: Getty Images

מאסק, שנולד בדרום אפריקה, מסומן כבר שנים רבות כאיש שבמו ידיו מעצב את עתידנו, לטוב ולרע. מי שהחל את דרכו כאחד ממייסדי "פייפאל", הפך לשם מוכר באמצעות התאגידים "ספייס אקס" ו"טסלה". לטענתו של מאסק, לפרויקט הנוכחי שלו יש ערך רפואי, בין היתר בכל הנוגע לטיפול במחלות פרקינסון, אלצהיימר ועיוורון. "הפוטנציאל במכשיר כזה הוא החזרת יכולת הדיבור לאדם משותק, שלא יכול כבר לדבר" – כך נאמר במעמד הצגת המיזם.

ייתכן ואכן יש לכך ערך רפואי, אך מאסק בעצמו מפרסם ברעיונותיו על המלחמה העתידית של האנושות במכונות. הוא מאמין שבינה מלאכותית עתידה להתפתח ולהשתכלל, באופן כזה שיוציא אותה משליטתם של בני האדם – מה שיוביל לעימות בלתי נמנע. עם זאת, הוא מאמין שהדרך היחידה לחיות בדו קיום עם הטכנולוגיה, היא להפוך לחלק ממנה, בין היתר על ידי השתלת שבבים במוחנו.