מתקפת הסייבר על שירביט: ההאקרים דורשים כופר בסך מיליון דולר

קבוצת ההאקרים black shadow דרשה שהסכום יועבר אליה באמצעות ביטקוין בתוך 24 שעות, זאת בתמורה לאי הפצת או מכירת המידע שנגנב. הקבוצה איימה להכפיל את סכום הכופר מדי יום ביומו

זמן צפייה: 00:20

מתקפת הסייבר על "שירביט": קבוצת ההאקרים black shadow, אשר עומדת מאחורי הפריצה לחברת הביטוח, פרסמה הלילה (חמישי) בטלגרם כי היא דורשת מהחברה מיליון דולר בתמורה לאי הפצת המידע שנגנב או מכירתו. ההאקרים דרשו שהכסף יועבר אליהם באמצעות ביטקוין בתוך 24 שעות, ואיימו כי אם לא יקבלו אותו - הם יכפילו את סכום הכופר מדי יום.

מחברת שירביט נמסר בתגובה: "הלילה התקבלה דרישת כופר בסך של כמיליון דולר ואולטימטום בצידה. לצד דרישת הסחיטה, הדליפו התוקפים פרטים שמתייחסים לעדכון על מצב תביעות של כמה מלקוחות החברה. צוותי המומחים וגורמים נוספים בוחנים את השלכות ההודעה שפרסמו התוקפים, ובמקביל נערכים בחברה לחזרה לפעילות באופן מבוקר ומאובטח".

"באמצעות צוותי מומחים ממלכתיים ופרטיים בתחום הסייבר, שירביט פועלת כדי להגן על המידע ועל לקוחותיה. עם האינדיקציה הראשונה על האירוע, החברה חסמה את הגישה לשרתיה ופועלת בתיאום עם הרשויות, כדי למנוע פגיעה בלקוחות ובחברה".

לחדשות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "ישראל רוצה חיסונים – ולא תשדירי בחירות"

560 ישראלים נדבקו בחו"ל בנובמבר – 165 מהם בטורקיה

סקר חדשות 13: הימין ממשיך להוביל – והמפץ שיכול לחולל איזנקוט

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

כזכור, ביום שלישי הודיעה רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי כי חברת הביטוח "שירביט" נפלה קורבן למתקפת סייבר שבוצעה על ידי האקרים, כך שפרטי ביטוח של לקוחות כגון שמות מבוטחים וצילומי רישיונות נהיגה נגנבו במהלך הפריצה. בין הלקוחות שפרטי חשבונם נחשפו: מנהלת במשרד האוצר שרישיון הרכב שלה הופץ ברשת.

ברשות שוק ההון העריכו אז כי במתקפת הסייבר נגנב מידע על מבוטחים, כמו סוגי הפוליסות שבהם מחזיקים הלקוחות, אך לא אמצעי התשלום או מספר כרטיסי האשראי. כמו כן, על פי ההערכות נגנבו פרטים של העובדים, למשל הוותק שלהם בחברה.