חשד למתקפת סייבר על חברת ביטוח ישראלית: מידע של לקוחות דלף

חברת הביטוח "שירביט" נפלה קורבן למתקפת סייבר שבוצעה על ידי האקרים, במהלכה גנבו פרטי ביטוח של לקוחות כגון שמות של מבוטחים וצילומי רישיונות נהיגה. מערך הסייבר הלאומי פתח בבדיקה

זמן צפייה: 02:50

חברת הביטוח "שירביט" נפלה קורבן למתקפת סייבר שבוצעה על ידי האקרים, כך הודיעה הבוקר (שלישי) רשות שוק ההון ומערך הסייבר הלאומי. בנוסף, עודכן כי פרטי ביטוח של לקוחות כגון שמות מבוטחים וצילומי רישיונות נהיגה נגנבו במהלך הפריצה. בין הלקוחות שפרטי חשבונם נחשפו - מנהלת במשרד האוצר שרישיון הרכב שלה הופץ ברשת.

אמש החלה חברת הביטוח, בשיתוף המערך הלאומי, לבדוק חשד לאירוע סייבר על אתר ושרתי החברה. מבדיקה ראשונית עלה כי מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות. הבדיקה עדיין נמשכת.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו רוצה בחירות, אבל מאוחר יותר – האם גנץ יתקפל? • פרשנות

שיא של חודש וחצי: אתמול אובחנו יותר מ-1,200 נדבקים

לקראת בחירות? השרים פרץ ושמולי: נצביע בעד פיזור הכנסת

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

ברשות שוק ההון מעריכים כי במתקפת הסייבר נגנב מידע על מבוטחים, כגון סוגי הפוליסות שבהם מחזיקים הלקוחות, אך לא אמצעי התשלום או מספר כרטיסי האשראי. בנוסף, נגנבו פרטים של העובדים, למשל הוותק שלהם בחברה.

כמו כן, ברשות חושבים שהאירוע חמור, בעיקר בשל הפרצה שנחשפה בפני מתקפות של האקרים שעלולות להתברר כחמורות יותר בעתיד. קבוצת האקרים בשם black shadow נטלה אחריות על האירוע. יש לציין ששירביט נחשבת חברה קטנה יחסית, ומנגד ביטחה בחלוף השנים קבוצות מאורגנות של עובדים - למשל אזרחים עובדי צה"ל.

מנכ״ל חברת הביטוח שירביט, צביקה ליבושור, מסר: "חברת הביטוח שירביט מעמידה את תחום הבטיחות והשירות ללקוחותיה בראש סדר העדיפויות, ומדורגת שנה אחר שנה בצמרת חברות הביטוח בישראל בתחומי פעילותה, הן על ידי אגף שוק ההון במשרד האוצר והן על ידי לשכת סוכני הביטוח. שירביט השקיעה מיליוני שקלים באבטחת מאגרי מידע ובהגנה בפני מתקפות סייבר ועומדת בכל דרישות הרגולציה המחמירות בנושא זה. החברה משקיעה גם כעת את כל המשאבים והמאמצים הדרושים לפתרון יעיל, בטוח ומהיר של מתקפת הסייבר, שמטרתה האמיתית לנסות ולפגוע במשק הישראלי. שירביט תמשיך לפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאים מול רשויות המדינה, ותנקוט בכל האמצעים הנחוצים לאבטחת לקוחותיה, ולהמשך מתן שירות איכותי ומיטבי".