המערכת שתציג את רמת החשיפה לנגיף: בנט הציג את ה"קורונה מטר"

שר הביטחון דוחף להשתמש בטכנולוגיה שפותחה בשיתוף יחידה 8200 וחברת הריגול NSO ואמר כי היא תאפשר הערכת פוטנציאל הידבקות. המהלך דורש את אישור היועמ"ש ושיתוף פעולה מצד משרד הבריאות

זמן צפייה: 03:05

מגפת הקורונה: שר הביטחון נפתלי בנט הציג היום (שני) את מערכת הבינה המלאכותית "קורונה מטר", שתאפשר מעקב אחרי כל אזרחי ישראל. כדי שהדבר יצא לפועל, נדרשת הסכמת משרד הבריאות להעביר את הנתונים, וכן אישור היועמ"ש.

הטכנולוגיה, שפותחה בשיתוף יחידה 8200 וחברת הריגול NSO, תמפה את מסלוליהם של האזרחים במטרה לאפשר הצלבת נתונים ואיתור ובידוד מהיר של אנשים שהיו במגע עם חולה קורונה.

עוד בחדשות 13:

מניין המתים עלה ל-16: בן 58 עם מחלות רקע מת בביה"ח אסף הרופא

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-4,347; 63 מונשמים

בנט תקף את בר סימן טוב, רה"מ הכה בשולחן: העימות בישיבת השרים

אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה
אכיפת המשטרה בצל משבר הקורונה | צילום: דוברות המשטרה

המערכת תעניק לכל אזרח ציון מ-1 עד 10, כאשר ככל שאדם נמצא בסיכון נמוך - הציון שיינתן יהיה נמוך בהתאם. "יש ממד של פגיעה בפרטיות במערכת הקורונה מטר, אבל זה פוגע פחות מהאיכון הידני כיום", טען שר הביטחון במסיבת עיתונאים.

"אני נגד סגירה טוטאלית של העסקים", הוסיף השר. "כיום אנו יודעים רק על מאושפזים במצב קשה ומתים. זה כמו שגנרל יקבל החלטה על מלחמה בלי לדעת את תמונת המצב. אחרי הפסח תהיה לנו תמונת מצב, ואז נוכל לפעול בפינצטה - ולא בפטיש".

"הקורונה מטר תגיד שבשכונה מסויימת יש נשאים אתה בודק את כולה, וככה ננהל את החיים. מי שבעל פוטנציאל הדבקה נשים אותם במלונית הבראה", אמר. "כשנדליק אותה בארץ נוכל לתת אותה לעולם ולהציל מאות אלפים בעולם".

שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית
שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

לשאלת חדשות 13 על שיתוף הפעולה עם חברת הריגול, ששמה נקשר בסיוע לרדיפת אזרחים במדינות זרות וכן לחיסול העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, אמר בנט כי "אנחנו במצב חירום. אנחנו פועלים עם אנשים מצויינים. זו מערכת מעולה ואני ערב לזה".

לאור הצהרת השר בנט, שיגרה ח"כ תמר זנדברג פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה במטרה לעצור את שיתוף הפעולה עם חברת NSO. "יש לשמור את אינטרס הציבור הישראלי להגנה על פרטיותו מפני חברה שהייתה למנוף להפרה חמורה של זכויות אדם", עוד הוסיפה: "ככל שיוחלט לקיים שיתוף פעולה בין מערכת הביטחון לחברה מסחרית, מתחייב כי המידע שנאסף על ידי משטרת ישראל, משרד הבריאות והשב״כ, בחסות תקנות שעת חירום אותן אישרה הממשלה, לא ימצא על שרתיה של כל חברה מסחרית, וכי היא תעבור בדיקות אבטחה מחמירות למניעת דליפת מידע".

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי תושב חולון בן 58 מת בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין המתים מהמחלה בישראל ל-16. מבית החולים נמסר כי לגבר היו מחלות רקע "משמעותיות מאוד", וכי במקום עדיין מאושפזים שלושה חולים במצב קשה, חמישה במצב בינוני ו-19 שמצבם קל. עד כה, 4,347 ישראלים חלו בנגיף הקורונה, בהם 63 חוברו למכונות הנשמה. 80 מהחולים נמצאים במצב קשה, 81 במצב בינוני ו-4,037 מהנדבקים במצב קל.