בשורה לפריפריה: חברות התקשורת יחויבו להרחיב את הכיסוי ל-95%

אחרי שנים של קיפוח, שעלה לא פעם בחיי אדם, משרד התקשורת יחייב את החברות להרחיב משמעותית את הכיסוי של רשת דור 4, ויאפשר להן להיעזר אחת בשנייה. השר הנדל: "נדרש שינוי מהותי"

חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן
השר יועז הנדל | צילום: חדשות 13

מהפכת הקליטה הסלולרית של משרד התקשורת: אחרי שנים של קיפוח, שאף עלה לא פעם בחיי אדם, שר התקשורת יועז הנדל יחייב את חברות התקשורת להרחיב את חובת הכיסוי של רשת דור 4 ל-95%.

עד היום הכיסוי הסלולאי ניתן רק ל-75% משטח מדינת ישראל ומי שסבלו מכך היו בעיקר תושבי הנגב, הערבה, הגליל והגולן. על פי החלטת הנדל, המשרד יאפשר לחברות התקשורת 120 אתרים שבהן יוכלו להיעזר אחת בשנייה לצרכי כיסוי, זאת בכדי לתמרץ את המפעילים לפרוש באזורים מרוחקים ודלילי אוכלוסין שבהם הכיסוי הסלולרי מאתגר ומורכב יותר ליישום.

ח''כ יועז הנדל, כחול לבן
השר יועז הנדל, דרך ארץ | צילום: חדשות 13

"מחברים את ישראל זו לא רק סיסמה של משרד התקשורת אלא חובה מעשית", אמר הנדל. "מצב תשתיות התקשורת בישראל בעשור האחרון דרש טיפול מיידי. עכשיו זמן התיקון. תושבי הערבה, הגליל, הנגב והגולן, זכאים לקליטה מצוינת בסלולר, כמו בכל מקום במרכז. ישובי עוטף ישראל הם יעד לאומי ולכן זקוקים לתשתיות מתקדמות וכיסוי סלולרי מלא. אם זה לא היה ברור עד היום, אז מדובר בשירות חיוני שתורם לאיכות חיים ולהצלת חיים בכל מקום ובכל זמן. המציאות הנוכחית לא מקובלת ולכן נדרש שינוי מהותי".

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין: "תכלית המהלך היא להרחיב את רמת הכיסוי הכוללת של כל רשתות הסלולר, במסגרת זו החברות יחויבו להרחיב את פרישת רשת הדור ה-4 ביישובים, נתיבי תחבורה, מנהרות, ובשטחים פתוחים כגון אזורי טיולים, יחד עם מתן אפשרות לפרישה נקודתית בעזרת מפעיל אחר באופן שיתמרץ את החברות לפרישה נרחבת ומהירה".