בזכות מהנדסים: הפצוע הקשה ב"צוק איתן" יחזור לרכוב על אופניים

צוות של חברת "אלביט מערכות" פיתח מערכת רכיבת אופניים מתקדמת עבור אוהד בן ישי, רוכב אופניים בעברו. המערכת עתידה למנוע את נפילתו ולהתאים את ההילוכים לצרכיו

זמן צפייה: 04:55

צוות של חברת "אלביט מערכות" פיתח מערכת לרכיבה על אופניים עבור אוהד בן ישי, הפצוע הקשה ביותר במבצע "צוק איתן" ורוכב אופניים בעברו. צוות המהנדסים, בראשותו של אורי, ראש תחום פיתוח אווירומכניקה בחטיבה - נרתם לסייע לבן ישי להמשיך בשגרה שניהל לפני שנפצע בגיל 24 כששירת ביחידת "אגוז" ושותק בחצי גופו הימני.

שמעון בן ישי, אביו של אוהד, אמר בריאיון ל"החדשות" עם אלי ראכלין כי "היה קשה להאמין אז שנגיע לרגעים האלה. אז המציאות נראתה קשה וקודרת, במיוחד על סמך כל התחזיות שנתנו לנו. אבל במהלך תקופה ארוכה, פגשנו הרבה אנשים טובים וגופים מדהימים בחברה שלנו שמוכנים להירתם ולעזור. הרכיבה תביא לאוהד הרבה אושר, מעבר לתועלת בחלק השיקומי".

כתבות נוספות בחדשות 13:

הניפו דגלי פלסטין: מדונה ואיסלנד במחאה פוליטית באירוויזיון

לקראת השרב הצפוי: כך תשמרו על ילדיכם בל"ג בעומר

חשד לרצח בירושלים: גבר כבן 60 נדקר למוות; אחיו נעצר

מערכת לרכיבה על אופניים שפיתחה חברת ''אלביט מערכות'' עבור אוהד בן ישי שנצפע במבצע צוק איתן
מערכת לרכיבה על אופניים שפיתחה חברת ''אלביט מערכות'' עבור אוהד בן ישי שנצפע במבצע צוק איתן | צילום: דוברות ''אלביט מערכות''

במסגרת תהליך הייצור, צוות המתנדבים אפיין את הקשיים עמם מתמודד בן ישי, זיהה את צרכיו ויצר טכנולוגיה מתקדמת ומותאמת למידותיו. המתקן נועד לסייע לו בעת הנעת האופניים, מונע את נפילתו וכן מתאים את הילוכי האופניים לקושי הפיזי.

פיתוח המערכת החדישה התאפשר במסגרת פרויקט "Makers for Heros" - שיתוף פעולה של מהנדסי חטיבת המודיעין בחברה עם העמותות "Restart"  ו-"Tikun Olam Makers", המסייעות לפצועי מלחמה לחזור לשגרת חיים באמצעות מערכות שטרם נראו כמותן בשוק.

בנוסף, צוות הפיתוח של AT&T Foundry בשיתוף פעולה עם אמדוקס ישראל, פיתח פתרון מיוחד שיאפשר לאוהד בן ישי להגשים את חלומו - לשוב לנגן בפסנתר. זאת, על אף הפציעה הקשה שגרמה לו לשיתוק בגפיים ובפרט בידו השמאלית. אוהד, שנגינה בפסנתר הייתה לחלק בלתי נפרד מחייו טרם הפציעה, יוכל להתחיל לנגן שוב באמצעות צמיד מיוחד שיונח על שורש כף ידו וידע לתקשר אותות עצביים ממוחו אל תוך סימולטור של פסנתר.במהלך העבודה על פיתוח הפתרון, התגלה כי בתרגול נגינה בשיטה זו ישנם גם אלמנטים שיקומיים משמעותיים עבור אוהד, שעשויים לסייע לו גם במשימות נוספות אחרות בחיי היומיום.

אירוע השיא של פרויקט "Makers for Heroes" יצוין באירוע ה"מייקאתון", שיתקיים מהיום (שלישי) ועד ליום חמישי. באירוע יתכנסו 15 צוותי פיתוח המונים עובדי תעשיות שונות, פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק, שיסייעו לכל אחד מ-15 הפצועים המשתתפים באירוע להתמודד עם פציעות שונות. במהלך האירוע יבוצעו התאמות אחרונות למערכות עבור פצועי מלחמה מכל רחבי העולם.