מחר: שלב קריטי במסע של החללית "בראשית" בדרכה לירח

אם הכול יתקיים כמתוכנן, החללית תבצע תמרון שיאפשר לה להילכד בכוח המשיכה לקראת הנחיתה המיועדת. "במידה והפעולה לא תצלח, היא עלולה להיכנס למסלול סביב השמש - ולהישרף"

זמן צפייה: 01:47

מחר (חמישי) בשעות אחר הצהריים יתרחש הרגע הקריטי של החללית "בראשית" בדרך לנחיתה על הירח - בפעם הראשונה על ידי כלי ישראלי. התמרון המכריע שמכונה "לכידת הירח" יקבע אם "בראשית" תצליח להילכד בכוח המשיכה של הירח לקראת הנחיתה עליו.

"יש לנו מרווח של כשעתיים שבו אנחנו יכולים לעשות את התמרון הזה, נביא את החללית למהירות כזאת שהיא תצליח למעשה להיתפס על ידי אותו כוח משיכה של הירח ולהפוך ללוויין סביב הירח", הסביר עידו ענתבי, מנכ"ל SpaceIL.

החללית בראשית
החללית בראשית | צילום: SpaceIL והתעשייה האווירית

במהלך התמרון המנועים יופעלו במטרה להאט את מהירות החללית ל-7,500 קמ"ש כדי לאפשר לכוח המשיכה של הירח ללכוד אותה. אם הפעולה הזאת לא תצלח, החללית עלולה לחמוק מכוח הכבידה של כדור הארץ ולהיכנס למסלול סביב השמש ולהישרף.

המסע שהחל לפני שישה שבועות בשיגור החללית מפלורידה של עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית מתקרב לסופו ולכיבוש היעד ההיסטורי. לאחר חמישה קילומטרים וחצי שבהם הקיפה את כדור הארץ, נותרו לבראשית מיליון קילומטרים של הקפת הירח עד הנחיתה עליו.