מחקר: מכוניות אוטונומיות מתקשות יותר בזיהוי אנשים כהי עור

על פי המחקר, שנערך באוניברסיטת ג'ורג'יה טק, היכולת הטכנולוגית לזהות בני אדם בעלי עור כהה נמוכה ב-5% לעומת בני אדם בהירים. "טעות שיכולה להיות קריטית, חשוב שיהיה דיוק כמעט מושלם"

זמן צפייה: 01:49

מצלמות במכונית האוטונומית לא מזהות אנשים כהי עור באותה מידה שהיא מזהה בהירי עור - כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת ג'ורג'יה טק בארצות הברית. מאחר שמדובר בטכנולוגיה הצפויה להיכנס לפעילות בכביש, כל אי דיוק קטן עלול באופן מיידי להוביל לסכנת חיים.

"בסופו של דבר, המערכות האלה נמצאות בלב הרכב האוטונומי שצריך לקבל החלטות – האם לבלום או לא לבלום, למשל. כשהטעות לשני הצדדים יכולה להיות טעות קריטית. דיוק בזיהוי הולך רגל או באופן כללי בזיהוי והבנה של הסיטואציה ושל האובייקטים, חשוב שיהיה דיוק כמעט מושלם", הסביר יגאל רייכלגאוז, מייסד ומנכ"ל "קורטיקה".

טכנולוגיית זיהוי אוטונומי בכביש
טכנולוגיית זיהוי אוטונומי בכביש | צילום: החדשות 13

במחקר חולקו בני האדם לקבוצות לפי שישה גוני עור מהבהיר אל הכהה ובסופו של דבר נמצא כי היכולת של רכבים אוטונומיים לזהות בני אדם כהי עור נמוכה ב-5% לעומת בני אדם בהירי עור. מדובר במחקר אקדמי שמבוסס על תמונות ממאגרים, ובכל זאת, הבעיות עליהן מצביעים ממצאיו צריכות להיות מטופלות לפני שהטכנולוגיה תהפוך ליישומית.

על פי מחקרים שונים, על אף שהטכנולוגיה תופסת תאוצה, הציבור עדיין ספקן לגביה. סקר של איגוד הרכב בארצות הברית מצא ש-71% מהאמריקנים עדיין מביעים חשש ממכונית שנוסעת ללא נהג. באוסטרליה 60% מהמשתתפים בסקר נרחב אמרו שהם רואים במכוניות אוטונומיות סכנה.