האולטימטום פג: ההאקרים טוענים כי הדליפו את המאגר של "אטרף"

אחרי שנתנו 48 שעות לשלם מיליון דולר, קבוצת ההאקרים האיראנית טוענת כי פרסמה את מאגר המידע המלא של אתר ההיכרויות עבור הקהילה הגאה. מחיר לססמא של חשבון באתר: 10 אלפים דולר

זמן צפייה: 01:45

קבוצת ההאקרים האיראנית טוענת היום (שלישי) כי הדליפה את מאגר המידע של אתר "אטרף", אתר ההיכרויות של הקהילה הגאה שנפרץ בשבוע שעבר. ההאקרים הדליפו את המידע לאחר שפג תוקף האולטימטום שנתנו לשלם מיליון דולר תוך 48 שעות כדי למנוע את ההדלפה. בהמשך לכך, ההאקרים הכריזו כי המידע שהשיגו עומד למכירה תמורת "עשרת אלפים דולר לסיסמא".

כזכור, האקרים מקבוצת Black Shadow המזדהים עם איראן פרצו למספר אתרים ישראלים והשביתו אותם. ככל הנראה הפריצה הייתה לחברת "סייברוורס" שמארחת את האתרים שנפרצו, ביניהם אתר חברת האוטובוסים "קווים".

הודת קבוצת ההאקרים
הודת קבוצת ההאקרים

סייבר, רשתות חברתיות, האקרים
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

ההאקרים פרסמו קובץ ובו מידע שלטענתם הוצא מאתר חברת "קווים" ובו פרטי מידע כמו שמות, מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני וכתובות של כ-20 אלף ישראלים. למחרת דרשו ההאקרים מיליון דולר תוך 48 שעות

ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ, התייחס לארוע התקיפה וטען כי "הרעש התקשורתי שעסק באתר 'אטרף' גרם לתוקפים להבין מה יש להם ביד. זאת אינה קבוצת תוקפים פלילית אלא מדינתית, לכן כל עניין הכסף לא היה רלוונטי כבר מההתחלה. ייתכן מאוד שהתוקפים כלל לא ידעו איזה מידע יניב להם התקיפה אבל אין ספק שההד והעיסוק התקשורתי של הימים האחרונים תרם בצורה דרמטית להבנה שלהם מה בעצם הם מחזיקים".

בעקבות פנייה של מחלקת הסייבר בפרקליטות, חסמה גוגל את הגישה לאתרי קבוצת Black Shadow דרך מנוע החיפוש שלה. כמו כן, חסמה הרשת החברתית טלגרם שני ערוצים נוספים של הקבוצה בהם הופץ מידע אישי שהושג באמצעות פריצה למאגרי מידע.