חוקרים ישראלים גילו ליד רמלה מין אדם קדום שלא היה מוכר למדע

תגלית עולמית: עצמותיו של טיפוס אדם קדום שחי עד לפני כ-130 אלף שנה, בעל מבנה גולגולת שונה, ללא סנטר ועם שיניים גדולות מאוד, נמצאו בחפירות באתר הסמוך לעיר. "חתיכה נוספת בפאזל"

זמן צפייה: 03:16

חוקרים ישראלים גילו בארץ מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה - כך הודיעו הערב (חמישי) החוקרים, מאוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית. מדובר בעצמות של טיפוס אדם קדום שחי באזור לפני כ-130 אלף שנה, אשר נמצאו בחפירות שנערכו באתר הפרהיסטורי "נשר רמלה", הסמוך לעיר רמלה.

לפי הממצאים החדשים, המין הקדום חולק תכונות גם עם הניאנדרטליים - בעיקר בשיניים ובלסת, וגם עם בני אדם קדומים יותר כדוגמת ההומו ארקטוס - בעיקר בגולגולת. יחד עם זאת, הוא שונה מאוד מהאדם המודרני, שכן מבנה הגולגולת שלו אחר לחלוטין, אין לו סנטר והשיניים שלו גדולות מאוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

למרות ההתפרצות: משרד הבריאות פיטר מאות חוקרים אפידמיולוגים

בן גביר הודיע לקצין הכנסת: מתכוון לעלות להר הבית ביום ראשון

בנט: "אויבינו יודעים שאנו נחושים ולא מהססים לפעול כשצריך"

חוקרים ישראלים גילו באזור רמלה מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה
חוקרים ישראלים גילו באזור רמלה מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה | צילום: חדשות 13

בעקבות ממצאי המחקר, החוקרים סבורים שקבוצת האדם הקדום "נשר רמלה" היא אוכלוסיית המוצא שממנה התפתחו מרבית אוכלוסיות האדם בפלייסטוקן התיכון, כולל הניאנדרטלים מאירופה, והם אלה שהזדווגו עם ההומו ספיינס שהגיעו לאזור לפני כ-200 אלף שנים.

המאובן האנושי התגלה ליד אזור הכרייה של מפעל המלט נשר. במהלך חפירת האתר, בעומק של כשמונה מטרים, נחשפו עצמות רבות של בעלי חיים כמו סוסים, יחמורים ושורי בר, כלי אבן וכן עצמות אדם. בין העצמות נמצאו גם עצמותיו של האדם הקדום "החדש".

חוקרים ישראלים גילו באזור רמלה מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה
חוקרים ישראלים גילו באזור רמלה מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה | צילום: חדשות 13

ד"ר יוסי זיידנר מהמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ציין כי "התגלית היא יוצאת דופן, לא העלינו בדעתנו שלצדו של הומו ספיינס הקדום הסתובבה פה קבוצת אדם נוספת ששרדה עד לשלב כל כך מאוחר בהיסטוריה האנושית"

הפרופסור ישראל הרשקוביץ' בירך גם הוא על התגלית המדעית, ואמר כי היא "מאפשרת לנו לעשות סדר בעולם המאובנים, להרכיב חתיכה נוספת בפאזל של התפתחות האדם הקדום ולהבין את המסעות שהוא עבר ברחבי העולם הישן".

חוקרים ישראלים גילו באזור רמלה מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה
חוקרים ישראלים גילו באזור רמלה מין של אדם קדום שלא היה מוכר למדע עד כה | צילום: אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית