לא מהעולם הזה: חברה ישראלית הצליחה לייצר בשר מעובד בחלל

בניסיון לפתור את בעיית מחסור המזון המאיימת על האנושות, חברת הפוד-טק "אלף פארמס" הצליחה לחקות תהליך טבעי של התחדשות רקמת שריר המרחשת בגוף הפרה - בתחנת החלל הבינ"ל

זמן צפייה: 02:25

חברת הפוד-טק הישראלית "אלף פארמס" (Aleph Farms) הודיעה אתמול (שני) כי סיימה בהצלחה ניסוי של ייצור בשר בחלל, כשמטרתו להנגיש בשר בכל עת ובכל מקום, בתנאים שונים ותוך שימוש במשאבים מינימליים – וזאת כדי לקדם פתרון לבעיית מחסור המזון אשר מאיימת על האנושות.

הניסוי נערך ב-26 בספטמבר בחלק הרוסי של תחנת החלל הבין-לאומית, בשיתוף פעולה עם חברה רוסית ושתי חברות אמריקניות. שיטת ייצור הבשר מתבססת על חיקוי של תהליך טבעי של התחדשות רקמת שריר המתרחשת בגוף הפרה, אך בתנאים מבוקרים. באמצעות ביו-מדפסת תלת מימדית, הצליחו לייצר רקמת שריר קטנה, בחלל, ללא כוח משיכה.

Employee Holds Up A Container With Lab Grown Steak As She Works In A Laboratory At Aleph Farms In Rehovot, Israel
חברת הפוד-טק הישראלית, ''אלף פארמס'' | צילום: רויטרס

כאמור, חוקרים רבים מנבאים שקצב גידול האוכלוסייה המהיר, שצפוי להגיע ל-10 מיליארד בני אדם עד שנת 2050, יחד עם שינויי האקלים, יביאו למשבר אקלים ומחסור חמור במזון. בדוח שפורסם היום, הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים, שהוקם על ידי האו"ם, כתב כי שיטות החקלאות הנהוגות כיום יצרו "מצב מאתגר, גרוע ומערער את הביטחון התזונתי".

דידיה טוביה, מייסד ומנכ"ל "אלף פארמס", אמר כי "בחלל אין לנו 10 או 15 אלף ליטר של מים זמינים לייצור ק"ג אחד של בקר. לכן הניסוי מסמן צעד ראשון ומשמעותי בדרך להשגת החזון שלנו להבטחת קיום המזון לדורות הבאים, תוך שמירה על המשאבים הטבעיים שלנו". "ההישג בחלל ממשיך את הצלחתו של יורי גגארין, האדם הראשון בחלל, וניל ארמסטרונג – האדם הראשון שהלך על הירח".

Didier Toubia, Co Founder And Ceo Of Aleph Farms Speaks During His Interview With Reuters In Rehovot, Israel
דידיה טוביה, מנכ''ל חברת הפוד-טק הישראלית ''אלף פארמס'' | צילום: רויטרס

יהונתן ברגר, מנכ"ל חברת הפוד-טק "המטבח", סיפר כי "המשימה של הנגשת תזונה איכותית בכל עת ובכל מקום בדרך בר קיימא, היא אתגר שהולך וגובר עבור המין האנושי. על כדור הארץ או מעל, אנו סומכים על חברות כמו 'אלף פארמס' שיקדמו את היוזמה למתן פתרונות לאחת הבעיות הגדולות בעולם שעומדות בפנינו, כמו משבר האקלים".

Logo Of Aleph Farms Is Seen At Their Office In Rehovot, Israel
חברת הפוד-טק הישראלית, ''אלף פארמס'' | צילום: רויטרס