הטכנולוגיה שעוזרת לברים להתייעל - וכובשת את חיי הלילה

בקרוב כשתזמינו שתייה בבר, בינה מלאכותית תאסוף עליכם נתונים ותדע להמליץ לבעלים אם כדאי לו להוריד מחירים - או להעלות. המערכת הישראלית, שכבר פועלת בחו"ל, הגיעה השבוע לחיי הלילה של ת"א

זמן צפייה: 03:46

טכנולוגיה ישראלית חדשה, המבוססת על בינה מלאכותית, נועדה לסייע לברים לשפר את השירות ואת חווית הלקוחות ולהפוך אותם לרווחיים יותר בעזרת איסוף נתונים ומידע. המערכת פועלת כבר כמה שנים בברים ובמסעדות במדינות כמו קוריאה הדרומית, צרפת, ארה"ב ומקסיקו ויודעת לנטר בדיוק מה, כמה, ומתי הלקוחות שותים ואוכלים.

באמצעות המידע שנאסף יודעת המערכת להשוות את הנתונים למתחרים ולהמליץ לבעלי הבר אם שווה להוריד מחירים או דווקא להעלות ואיזה סוגי אלכוהול מומלץ להוסיף לתפריט. "הסוד הוא ברכיב שמותקן על צינור הבירה. כך אנחנו יכולים לדעת מה נמזג ואיזו סוג בירה יש בחבית הזאת", אמר שגיא זברגר, מנהל המוצר בחברה.

לכתבות נוספות בנושא:

שעון ארנק: החידוש הטכנולוגי שיעזור לכם לבזבז כסף בקלות

בארה"ב מזהירים: המידע ביישומוני ההיכרויות נאסף ע"י המפעילים

עיניים של ילד: מיזם מציאות מדומה נותן הצצה לעולמם של ילדינו

בר בתל אביב
בר בתל אביב | צילום: חדשות 13

תוחלת החיים של בר בממוצע היא פחות משנתיים, ובתל אביב אפילו פחות. בר ששורד בערים הגדולות בישראל יותר משנה שנתיים הוא בגדר הצלחה מסחררת. הענף קשה, התחרות גדולה והעלויות גבוהות. "רצינו לעזור לברים להגדיל את תוחלת החיים שלהם, לעזור להם להרוויח יותר ולהתייעל", אמר אורי פינגרר, סמנכ"ל "ווייז בירגר"

בתקווה שתסייע להישרדותם ואפילו תעלה את הכנסתם, הותקנה לאחרונה המערכת במספר ברים בתל אביב, בהם בביצ'יקלטה, בספוטניק, בוודו, בסיק איזי, בג'וני הו ובברים נוספים ברחבי העיר.

מעבר לשימוש שנעשה בטכנולוגיה שלה מחוץ לישראל, החברה שהחלה כסטארטאפ ישראלי קטן, כבר כבשה פסגות לא קטנים. לפני שנתיים היא נרכשה על ידי יצרנית הבירה הגדולה בעולם, זו שעומדת מאחורי מותגים כמו סטלה, לף, באדוויזר וקורונה.