כך תדעו: האם האתר שלכם מונגש כראוי עבור עיוורים וכבדי ראייה?

לרגל ה"בליינד דיי" יום לקויי הראייה הלאומי: האם אתר האינטרנט שלכם מונגש כראוי לבעלי מוגבלויות? חברת USER ACCESSIBILITY השיקה במיוחד לשם כך פלטפורמה חינמית לבדיקת הנגישות באתרים

Capture478333
כמה נגיש? כך תבדקו את נגישות האתר שלכם | צילום: צילום: יח"צ

כחלק מארועי הבליינד דיי  השיקה חברת User Accessibility השיקה קימה פלטפורמה חדשנית לבדיקה עצמאית של רמת הנגישות בכל אתר ואתר. התהליך מתבצע ע"י הזנת כתובת האתר וקבלת דוח המדווח על מצב האתר תוך 24 שעות. על פי חוק, ניתנים 60 ימים לתיקון האתר והפיכתו נגיש. החברה, שישובת בקריית אונו, מצהירה על עצמה כמיזם חברתי אשר במסגרתו משתתפים  עם אנשים עם מוגבלות, בכללם לקויי ראייה, המתפעלים את התהליכים המתוארים לעיל. "המיזם כולו" אומרים שם, " נבנה על מנת להקל על אוכלוסיה זו בפעילות הגלישה ברשת".

אז איך זה עובד בדיוק? ובכן, הבדיקה מתבצעת בצורה קלה ופשוטה. יש להיכנס לאתר החברה בכתובת  kamanagish.co.il ולמסור תחילה את הפרטים הרלוונטים על מנת להיות זכאים לבדיקת נגישות ללא עלות. תוך 24 שעות ישלח אליו דוח מפורט על מצב הנגישות באתר שלו בו ניתן לראות עד כמה האתר עומד בכל קטגוריה ובדיוק מה השינויים שצריכים להיעשות על פי חוק.

Pzukrs
החברה מתחייבת לדוח נגישות חינמי תוך 24 שעות | צילום: צילום מסך: User Accessibility

בחברה מסבירים  כי  כי אתרים שאינם עומדים בדרישות הנגישות עומדים בפני קנס העומד על עשרות אלפי שקלים במידה והפרו את צו ההנגשה לאחר שניתן ואף חשוף לתביעות משפטיות מצד אנשים עם מוגבלויות או גופים המייצגים אותם ללא הוכחת נזק.

Vnvlk
טוביה שיינפלדמסר | צילום: צילום: רון נבון

היזם העומד מאחורי החברה, טוביה שיינפלד, החל את דרכו בעולם הנגישות באינטרנט בעקבות אחותו המתמודדת עם מוגבלות. טוביה הבחין בשימוש שלה באינטרנט, כמה שהוא מאפשר לה להתבטא, מקל על חייה וכמה שהצורך באתרים המונגשים אנשים עם מוגבלויות קיים.  בעקבות תובנות אלו, יזם טוביה את החברה בעוד שהוא לוקח חלק מרכזי בחקיקה במכון התקנים בנושא נגישות הדיגיטל לאנשים עם מוגבלויות והקים בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל קורס ייחודי המלמד מתכנתים את נושא הנגשת האתרים ויישומו. בעקבות טכנולוגיות שפתחה החברה זכה בתחרות של עמותת נגישות ישראל לטכנולוגיה נגישה . " נגישות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מה-DNA  שלנו כחברה" אומר שיינפלד." האינטרנט צריך להיות חופשי לכולם ואסור לנו להדיר אף אחד. לשם כך אנחנו מפתחים טכנולוגיות המאפשרות לכל אחד להנגיש בקלות כל אתר"