"אמא, לא רוצה חיישן": הקונספירציה המשונה שהגיעה גם לישראל

רה"מ נאלץ להבהיר כי אין כוונה לשתול חיישנים בילדים. הסיבה: טענות חסרות בסיס מדעי על טכנולוגיית 5G, הדור הבא של האינטרנט, כולל הפגנה בישראל נגד השתלה של חיישני מעקב באזרחים

זמן צפייה: 03:04

תיאוריות קונספירציה שהופצו ברשת בחודשים האחרונים מזהירים מפני טכנולוגיית ה-5G, הדובר הבא של האינטרנט, ללא כל ביסוס מדעי. המחאה המשונה נגד הטכנולוגיה לא פסחה על ישראל, שבה אף אירעה לאחרונה הפגנה נגד הכנסת חיישני מעקב לגוף האזרחים. בעקבות זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר היום (שני) להגיב. " זו הזדמנות לפוגג אגדה אורבנית מדהימה, שאני או מישהו אחר מתכוון לשתול חיישנים לילדים", אמר.

כאמור, בחודשים האחרונים משתוללת באינטרנט מחאה מתודלקת בקונספירציות נגד הדור הבא של האינטרנט. "כשהטלפון שלכם מתחבר לרשת הדור החמישי, האף שלכם מתחיל פתאום לדמם", אמר גולש בסרטון ברשת. "הידיים שלכם רועדות והראייה שלכם מיטשטשת".

מחאת נגד טכנולוגיית 5G בגרמניה | צילום: רויטרס

המתנגדים לקפיצת המדרגה הטכנולוגית קושרים לשדרוג הצפוי ברשת הסלולר סרטן, מחלות, איומים בדיקטטורה של חיישנים המושתלים בבני אדם.

הסערה בישראל הגיעה גם בעקבות ההתבטאות הלא מוצלחת הזאת של ראש הממשלה בזמן משבר הקורונה. "למשל חיישנים שיהיה על כל אחד, כל אדם, כל ילד. אני רוצה את זה קודם כול לגבי הילדים, שיהיה מין חיישן כזה שמזהיר כמו מכונית", אמר נתניהו לאחרונה, בהקשר למאבק בנגיף הקורונה. בהפגנה בישראל, עמדה אחת האמהות וזעקה מדם לבה: "הבוקר הילדה שלי קמה, היא עוד לא בת שלוש והיא אומרת לי, 'אמא, אני לא רוצה חיישן'".

טכנולוגיית ה-5G דווקא טומנת בחובה הבטחה גדולה. בסין למשל, רופאים ביצעו מרחוק ניתוח בזכות היכולת להעביר נתונים בקצב הרבה יותר מהיר. " באמצעות הטכנולוגיה הזו אנו יכולים ליישם את המומחיות והניסיון הרפואי של המומחים גם בבתי חולים חסרי אמצעים", סיפרה סגנית מנהלת בית החולים הסיני.

מפגינה נגד השתלת חיישנים באזרחים בישראל | צילום: חדשות 13

בעבר נטען כי מקור הקונספירציות נגד הדור החמישי הוא רוסיה, שמפגרת בטכנולוגיה ומנסה להדביק את הפער באמצעות עידוד מחאות במערב. שר התקשורת, יועז הנדל, מיהר להודיע כי יפעל לקידום רשת הדור החמישי וגם ראש הממשלה נתניהו, כאמור, נאלץ להבהיר את עצמו.