זהבה שאול לרה"מ: אם לא תחזיר את אורון - ארדוף אותך לכל מקום

אמו של החייל שנחטף ברצועה הפגינה מול בית ראש הממשלה, ותקפה את נתניהו בשל מדיניותו להחזרת השבויים והנעדרים. "אתה שלחת אותו, ועליך חלה האחריות להחזיר אותו - אתה לא יכול להתחמק מזה"

זמן צפייה: 02:18

זהבה שאול, אמו של החייל החטוף אורון שאול, תקפה היום את נתניהו בהפגנה שנערכה מול בית ראש הממשלה שבירושלים ואמרה כי "אם לא תחזיר אותו - ארדוף אחריך לכל מקום שתלך".

"באתי עד לכאן כמו שהבטחתי לך אחרי אותו יום כשהזמנת אותי, והבנתי שאתה לא מתכוון להחזיר את אורון", הוסיפה אמו זהבה. "אתה שלחת אותו למבצע צוק איתן ועליך חלה האחריות להחזיר אותו. אתה לא יכול להתחמק מזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "אנחנו בדרך לתפוס את המרצחים, זה לא ייקח הרבה זמן"

קמפיין בחירות – גם בחופשה: מפלגות יפרסמו שלטי חוצות בחו"ל

דריסת המשפחה בקריית גת: הוגשה הצהרת תובע; מעצר הנהג הוארך

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-20190809-1324' autoplay='0' credit='מומי נמימי' desc='הרב פרץ בהפגנה למען החיילים השבויים' kid='1_2hac5qnn' duration='57'']

להפגנה הגיע שר החינוך וחבר הקבינט רפי פרץ. הנוכחים במקום תקפו אותו בשל מה שהם מכנים מדיניות רפה של המדינה בנוגע להחזרת השבויים. פרץ, כידוע, היה הרב הראשי של צה"ל במבצע צוק איתן, ואחיו של החייל החטוף האשים אותו: "אתם לא נתתם להורים שלי לראות את אורון". אחרים במקום, קראו לעבר פרץ: "למה אמרתם שהוא מת?".

בחודש שעבר, כזכור, לאה גולדין, אמו של הדר גולדין, קצין צה"ל שגופתו נמצאת בידי חמאס, עזבה בדמעות את הפגישה של משפחות הנעדרים עם נתניהו – כחצי שעה בלבד לאחר שזו החלה. הפגישה נערכה לאחר נתק של כחצי שנה, ונכחו בה גם משפחתו של אורון שאול, וכן של הנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

לאה גולדין ונתניהו
לאה גולדין ונתניהו | צילום: רויטרס
"לאה הבינה כי כל מטרת הפגישה היא לנסות להרגיע את המשפחות רגע לפני האירועים לציון חמש שנים למבצע צוק איתן", מסרה משפחת גולדין. "בתחילת הפגישה הציע ראש הממשלה למשפחות להטיס אותן לארה"ב על מנת שייקחו חלק באירוע טקסי במטה האו"ם בניו-יורק למען העלאת המודעות להשבת הבנים".

גולדין הטיחה בנתניהו כי אינו פועל למען השבת בנה. "מעניין מדוע נזכרת בנו דווקא עכשיו, אחרי חמש שנים שבהן לא עשית דבר. אנחנו לא צריכים נסיעה לניו יורק ומה שהצעת, כבר עשינו בעצמנו לפני שנתיים ובהצלחה מרובה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "לצד המאמצים של ראש הממשלה והמדינה להשיב את הבנים הביתה, רה"מ נתניהו ממשיך לפעול בכל דרך ולכן זימן את משפחות השבויים והנעדרים ללשכתו כדי להציג להם את ההצעה לדיון נוסף באו"ם בהובלת ארה"ב ובתיאום עם ישראל". "ראש הממשלה נתניהו מבין את כאב המשפחות וימשיך לעשות הכול כדי להשיב את הבנים הביתה", לשון התגובה.