גנץ וסער סיכמו: תבחן ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

לאחר העימות שנרשם בין שני השרים, במסגרתו בלכשתו של יו"ר תקווה חדשה טענו כי ההצעה לא הועברה לידיהם, סוכם כי יחלו דיונים ועבודות מטה לבחינת הקמת הוועדה שתחקור את פרשת כלי השיט

רה"מ נתניהו יוצא מצוללת בנמל חיפה
רה"מ נתניהו יוצא מצוללת בנמל חיפה | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער סיכמו היום (שישי) לפתוח בדיון ועבודת מטה בין לשכותיהם לבחינת הצעתו של גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט. כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ייקח חלק בתהליך.

כזכור, לפני כחודש נרשם עימות בין לשכות שני השרים שר סביב הנושא, כאשר בלשכת שר הביטחון הודיעו כי ההצעה להקמת הוועדה הועברה אל משרד המשפטים, אך בלשכתו של סער ענו בתגובה: "לא התקבלה טיוטת הצעה". לאחר מכן, המשיך העימות בהודעת משרד הביטחון כי "ההצעה הועברה אתמול בשעה 16:46 לאחר שיחת תיאום בנושא", ובתגובה ממשרדו של סער נכתב כי "ההתנהלות אינה מקובלת. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים, החיפזון והיעדר הדיון לא מקובלים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיום ו' הבא: הטסים לבריטניה, קפריסין וגיאורגיה יחויבו בבידוד

בנט בדיון בקריה: "החיסון פחות יעיל משמעותית מול זן הדלתא"

עלייה נוספת במספר הנדבקים – מספר החולים במצב קשה נותר יציב

בני גנץ וגדעון סער
בני גנץ וגדעון סער | צילום: חדשות 13

כזכור, גנץ ניסה לקדם בעבר ועדה משרדית בנושא, אך ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, התנגד. כעת, כאשר נתניהו נמצא בשורות האופוזיציה, נראה כי בשלו התנאים להקמת ועדה ממלכתית שתהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה.

מהליכוד נמסר אז בתגובה: "בחודשים האחרונים הוא אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לוויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".