רה"מ מבהיר: "אין כל הסכם למכירת נשק לאמירויות - גם לא סמוי"

עקב הפרסום לפיו ההסכםכלל סעיף של הסרת האמברגו על עסקאות נשק, נתניהו הדגיש: "הכול פייק ניוז". כמו כן, איים על חמאס בסיכולים ממוקדים: "מה שקרה בפעם שעברה יקרה להם עכשיו במכפלות"

זמן צפייה: 03:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (רביעי) לפרסום ב"ידיעות אחרונות", לפיו הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות כלל סעיף של הסרת האמברגו על מכירת נשק, והבהיר: "אין שום הסכם שלי והסכם כלשהו של מכירת נשק מארה"ב לאמירויות. לא בגלוי, לא בסמוי, לא במכתב, לא במכתב צד, זה הכול פייק ניוז אחד גדול. אני מבין שקשה לקבל את העובדה שעשינו שלום אחר – שלום תמורת שלום, לא שלום תמורת שטחים או נשק".

עוד התייחס נתניהו למתיחות בדרום ואיים במרומז על חמאס בסיכולים ממוקדים: "מה שקרה בפעם שעברה יקרה להם עכשיו במכפלות, להם ולג׳יהאד האיסלאמי. אנחנו פוגעים ומכים בחמאס יום-יום, מזה 11 לילות רצופים. אם צריך אנחנו נעשה הרבה יותר".

עוד בחדשות 13:

דיווח: לאחר הסערה שחולל – פוטר דובר משרד החוץ הסודאני

גנץ על ההסכם עם האמירויות: "לא תקין שלא עודכנתי"

רה"מ לכלי תקשורת באמירויות: "חושב שעוד מדינות יצטרפו להסכם"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעת הבהרה, לפיה הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות "לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות. מלכתחילה, ראש הממשלה התנגד למכירת F-35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון - כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל", לשון ההודעה.

"בנימין נתניהו הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F-35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין".

רה''מ נתניהו משוחח עם נשיא ארה''ב טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות
רה''מ נתניהו משוחח עם נשיא ארה''ב טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות | צילום: קובי גדעון / לע''מ

שר הביטחון בני גנץ התייחס אתמול גם הוא לפרסום: "רה"מ עדכן אותי אחרי ההחלטה על העניין, כך שלא יכולתי לדעת על דברים שלא ידעתי שהם קיימים. הקשרים שלנו באזור הזה לא זרים לי, אך לגבי הסכם השלום עודכנתי אחרי ההחלטה".

"סוגיית היתרון האיכותי של ישראל היא דבר שמוכר לי משירותי הצבאי. אני יכול לשיר לכם את הנושא הזה מהסוף להתחלה. שאף אחד לא יספר לי מה אפשר ומה אי אפשר". גנץ הבהיר כי "אסור לקחת סיכונים ביטחוניים. עם זאת, אני חוזר ואומר – צריך לקדם את ההסכם. אשוחח עם שר ההגנה של האמירויות ונוודא שהאינטרסים הביטחוניים יישמרו. צריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית".

גם שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "אנחנו לא מכירים הבטחות ביטחוניות - וגם אם יש כאלו, הן לא נעשו בהתייעצות או ביידוע שלנו". אשכנזי בירך על ההסכם אותו כינה "צעד אמיץ", והוסיף: "אנחנו נחתור, כל אחד במשרדו, לקדם ולפתח את ההסכם לכדי מימושו, ולעשות את זה תוך אחריות מדינית, ביטחונית ולאומית".